Բացառիկ հարցազրույց՝ թատերագիր Վահրամ Սահակյանի հետ

09/12/2015 13:09

Բացառիկ հարցազրույց՝ թատերագիր Վահրամ Սահակյանի հետ


Հեղինակի պահանջով՝ արգելվում է նյութի արտատպումը՝ մասնակի կամ ամբողջական: Հարցազրույցի հեղինակային իրավունքները պատկանում են Aysor.am կայքին: Նյութի գործածությունը թույլատրվում է բացառապես հեղինակի և Վահրամ Սահակյանի թույլտվությամբ:


Aysor.am-ի զրուցակիցն է ժամանակակից գրող, դերասան և թատերագիր Վահրամ Սահակյանը:

-Վահրամ, որքան տեղյակ եմ՝ նոր պիես եք գրել, ներկայացում է պատրաստվում: Մի փոքր կմանրամասնե՞ք:

-Իսկապես, նոր պիես է գրված, բայց դեռևս փակագծերը պետք չէ բացել: Այդ մասին մեր ստեղծագործական խումբն ավելի ուշ կխոսի: Միայն կարող եմ ասել, որ ներգրավված են այսօրվա հայտնի ու նշանավոր այն դերասանները, որոնց դուք տեսել եք նաև իմ նախկին մեծ գործերում։ Կարծում եմ, այս ներկայացումը վերջին տարիներին առաջացած շատ ու շատ հարցերի պատասխանն է:

-Իսկ ե՞րբ է նախատեսվում պրեմիերան:

-Հավանաբար՝ գարնանը կամ ամռանը, կոնկրետ դեռ պարզ չէ։ Սա հսկայական գործ է, աշխատանք, որի ստեղծման գաղափարական աշխատանքին մասնակցում եմ ոչ միայն ես, այլև պրոդյուսերը, դերասանները:

-Ձեր պիեսները բավական երկարակյաց են, տարիներով մնում են բեմում՝ դահլիճները լեփ-լեցուն լցնելով: Ըստ Ձեզ, ո՞րն է նման հաջողության գրավականը:

-Դրանց ուժը ստեղծագործողների խմբակային աշխատանքն է: Ոչինչ չունեմ ասելու, ես հիանալի երկխոսություններ եմ գրում, կառուցում եմ այդ ամենը, բայց ինքս դժվարանում եմ սյուժետային գիծ հնարել: Այդ հարցում ինձ օգնում են թե՛ բեմադրիչը, թե՛ պրոդյուսերը, նաև դերասանները, երբեմն՝ նաև իրենց «իմպրովիզներով»:

-Չե՞ք մտածում խաղացանկային թատրոնների հետ համագործակցելու մասին:

-Շատ եմ ցանկանում, բայց իրենց մոտ ամեն ինչ բարդ է, իսկ մոտեցումը հին, խորհրդային տարիների։ Մյուս թատրոնները մի տեսակ հնացած են՝ անգամ երիտասարդական համարվողները: Միանման խաղացանկ՝ արդեն 30 տարի։ Ու նույն խորհրդային ձևը՝ պիեսը բեր, բեմադրենք: Շատ տգեղ երեւույթ, որովհետև պիեսը կբերես, կհանձնես, ռեժիսորն էլ ոնց ցանկանա, այնպես կբեմադրի, ինչպես կուզի՝ կկրճատի, կավելացնի, դերաբաշխում կանի՝ իր ծանոթ դերասաններին լցնելով, ու այդ պիեսը կդառնա գորշ, անդուր ներկայացում, ինչպես այդ թատրոնների մյուս գործերը: Դրանից առաջինը հենց ես կտուժեմ: Իսկ այստեղ ես, ռեժիսորը, պրոդյուսերը, դերասանները հենց դրանով ենք ապրում. հասկանում ենք, որ թեման, գաղափարը, ժամանակը հասունացել է, մեր ժողովրդի համար սա կարևոր բան է: Դա համատեղ աշխատանք է դառնում, որի արդյունքում ծնվում է կայուն, լիարժեք, հումորով, երգիծական ողբերգություն, որն ուղղակի բաց տեղ չի ունենում: Ու կարևորը, պետք է մարդիկ հասկանան, որ դա այսօրվա խոսք է, իրենց հետաքրքրում է: Թե չէ հիմա գրել պիես մարդկային բարդ փոխհարաբերությունների, կին-տղամարդ հասկացությունների, լացացնող թեմաների մասին՝ անպիտան է: Այլ բան, որ ունենաս թատրոն՝ 30 ներկայացման խաղացանկով, որոնց մեջ կլինի նաև այդ թեմայով ներկայացում: Իսկ եթե համարվում ես գործող թատրոն, ապա պետք է ունենաս ժամանակակից դրամատուրգիա: Պետք է գտնես դրամատուրգի, հակառակ դեպքում՝ փակիր այդ թատրոնը: Այսօր «Պեպո» ու «Շեքսպիր» խաղալով չես ունենա գործող, լիարժեք, խոսուն ու ժամանակակից թատրոն, այսօրվա թատրոնը պետք է լինի արդիական, համարձակ, սուր ասելիքով ու լավ դերասաններով (մտածում է)… Բայց, դե այսօր լավ դերասան կարծես չկա, հատկապես երիտասարդների մեջ:

-Իսկ մեր Թատերական ինստիտուտն ինչո՞վ է զբաղված:

-Երբեմն լինում եմ իրենց մոտ: Ճիշտ է, ուզում են ինչ-որ բան անել, բայց մեկ է՝ շատ կաշկանդված, դանդաղաշարժ երիտասարդություն եմ տեսնում: Լավ արվեստ ընկալելու ցանկություն չունեն, հանրաճանաչ ֆիլմերի անուններ եմ տալիս, որ 3-4-րդ կուրսի ուսանողը չգիտի… Երիտասարդը պետք է շարժուն լինի: Հիշում եմ, երբ 80-ական թվականներին «Ոզնիներ» թատրոնը բացեցինք՝ 22 տարեկան էի: Վարդան Պետրոսյանի հետ գնացինք Մոսկվա, թատրոնի բոլոր փաստաթղթերը ձեռք բերելու համար հազար ու մի դժվարությունների միջով անցանք: Բայց կարողացանք գալ, ստեղծել թատրոն, հավաքել խումբ ու խաղալ: Իսկ այսօր երիտասարդ դերասանին կանչում ես, որ ստեղծագործական որևէ հարց քննարկես՝ մի ժամ հարցնում է, թե ո՞նց տան տեղը գտնի: Հետո էլ դրանցից մեկ-երկուսը մի թեթև երևում են, բոլորը սկսում են գրել՝ հայ հայտնիները։ Բայց հիշեք, որ երկու տարի հետո ոչ-ոք էդ հայտնիների անունն ու դեմքը չի հիշելու։ 100 տոկոսով բան եմ ասում՝ ում հիմա ասում են հայտնի՝ վաղը կորելու է գնա։ Որովհետև մի տափակ կոմեդիայի կամ ռաբիս սերիալի մեջ երևալով՝ մարդն ամեն ինչ կդառնա՝ աստղից բացի։ Տեսեք դրանց խաղը՝ հուզմունքն արտահայտում են «պռոշ դողացնելով», վախն ու զարմանքը՝ աչքերը կլորացնելով, ուրախությունը՝ ավանակի ատամները բացելով, ձայնի ինտոնացիան էլ այնպիսին է, որ աշխարհում ոչ ոք էդպես չի խոսում։ Դա եղավ դերասանի արվե՞ստ։ Դա սովորական ինքնագործունեություն է և անշնորքություն: Միջին սերունդն էլի ոչինչ: Օրինակ, եթե հայր և որդի խաղալու լինեն՝ ի՞նչ պետք է անեն: Ասենք, հայր կարող է խաղալ Լևոն Հարությունյանը, գուցեև՝ Ավո Խալաթյանը, Արման Նավասարդյանը, Մխիթար Ավետիսյանը, բա որդի՞ն ով խաղա։ 18-ից 22 տարեկան երիտասարդ դերասան է պետք չէ՞։ Հիմա ես զբաղված չեմ զուտ քննադատելով, ընդհակառակը՝ ցավում եմ այս փաստի համար:

-Այսօր կատակերգական ժանրի ներկայացումներն ու ֆիլմերը գերակշռող են: Ինչպե՞ս կգնահատեք դրանք որակապես:

-Գոհ եմ տեխնիկական որակից, դիմահարդարի, լույս գցողի աշխատանքից: Ինչ վերաբերում է թեմաներին, ապա անգամ ամենաանմեղ կատակերգությունը պետք է իմաստ ունենա: Այնքան խնդիրներ կան, որ դրանցից մեկն ու մեկին գոնե որոշ չափով որ անդրադառնան՝ հետաքրքիր կլինի: Կոմեդիայի մի տեսակ կա, որից ես գարշում եմ: Դա կոչվում է իրավիճակային կոմեդիա. դրանց ժամանակները վաղուց անցել են, ցավներդ տանեմ, հերիք է հավաքեք 3 տափակ, թերարժեք, անորակ ու անագորույն «դերասան» ու գրդոն-կինո նկարեք: Ավելի վատն էլ կա. երբ տեսնում ես արդեն տարիքով ու ճանաչված դերասան, որ ցանկանում է ծիծաղ կորզել չափազանցված, ընդգծուն միմիկայով, ինտոնացիայով և այլ կապիկություններով։ Ես նմանին ուզում եմ ասել՝ տղա ջան, նման խաղի ժամանակներն անցել են 19-րդ դարի վերջերին: Հիմա բոլորի համար տհաճ է այդ ինտոնացիաներով, դիմախաղերով ծիծաղ կորզելը: Դա ի՞նչ է, արվե՞ստ: Ո՛չ, դա նշանակում է՝ «թքել» ես քո արվեստի վրա: Գոնե Ձեր տարիքը հարգեք: Ինչո՞ւ ես վատ բաներ անելով փող վաստակում, եթե կարելի է նաև լավ բանով գումար վաստակել։

-Մենք չունե՞նք այդպիսի «լավ բաներ»:

-Իհարկե ունենք. Մալյանի ֆիլմերն են, ո՞վ չի նայել «Կտոր մը երկինքը»: Խորեն Աբրահամյանի, Մհեր Մկրտչյանի մարմնավորումները… Անհամեստություն թող չլինի՝ լավ բանը «Խաթաբալադան» ու «Մեա Կուլպան» են, որ լեփ-լեցուն դահլիճներ էին պահում երկար տարիներ: Ու էլի ունենք նոր բաներ, որոնք կպահեն 2016-ից մինչեւ 2030-ականները ու ոչ մի թատրոնի, թատերախմբի ծպտունը չի լսվի՝ լինի ակադեմիական, նորարարական թե ինքնագործ։ Վատը գիտե՞ք որն է։ Թվում է, թե ինչ-որ գործ ես արել, աշխատել ես մշակույթի ասպարեզում, մարդկանց մի բան ես տվել, բայց tv-ներում և ռադիոներում հայտնվում են չոբանանման անձինք ու այնտեղից ռաբիսություն, գաղջություն և անճաշակություն շաղ տալով՝ թքում են բոլորի երեսին։ Օրինակ հենց ռադիոները՝ իրենց ռուսական պոպսայով ու տաշ-տուշով։ Ես կյանքումս որևէ ազգության մասին ոչ մի վատ խոսք չեմ ասել, երբե՛ք, անգամ թուրքերի մասին: Իրենց մասին խոսելիս ասում եմ՝ հարևան պետություն: Բայց երբ տեսնում եմ, որ ռուսական գողական երաժշտությունը՝ «мурка»-ն ինչպես են ռադիոներն իրար հերթ չտալով հնչեցնում՝ մտածում եմ, որ այդ մարդկանց՝ հաղորդավարների, ռադիողեկավարների մարդկային էվոլյուցիան չի ավարտվել: Եվ առանց չափանզանցնելու կարող եմ ասել՝ նման մուռկա հաղորդող ռադիոների տեր-տիրականները կեղտից ծնված մարդիկ են, նրանք գողական, կրիմինալ ոգի են մտցնում սերնդի մեջ։ Սովետից մնացած աղբ։

-Նման դեպքերում պատճառաբանությունը հետևյալն է՝ պահանջարկ կա:

-Դե իրենց պետք է ասել՝ այ «ուռոդ», եթե դու դա ես հնչեցնում՝ նպաստում ես մարդկանց վատ ճաշակին: Ինչի՞ ես նման բան անում: Ավետարանում գրված է. «Վայ նրան, ում ձեռքով կգա գայթակղությունը»: Բայց սա գայթակղություն էլ չի, հանցագործություն է: Այս անկախության համար մարդիկ են զոհվել, իսկ դուք թքում եք նրանց, նրանց ընտանիքների, համակիրների երեսի՞ն՝ նորից դնելով այդ կեղտոտ ռուսական պոպսան։ Խայտառակ ռադիոալիքներ և tv-ներ են բացվել: Դուք այդ «ռադիո ջաները» գոնե մեկ անգա լսե՞լ եք: Դրանով մի ամբողջ սերունդ են փչացնում, ռաբիսացնում, բռնաբարում:

-Մյուս մասն էլ ապահովում է թուրքական մուղամը:

-Նրանց մոտ գենետիկ խնդիր կա, իրենց ոչինչ չես կարող ասել: Իրենք Երևանում ապրող թուրքեր են: Չէ՞ որ 20-ական թվականներին այստեղ 60.000 թուրք է եղել: Նրանք հո չգնացի՞ն կորան: Աստեղ են ապրում՝ «յան» ազգանունով: Ես այլևս չեմ խոսում այդ մուղամ լսողների մասին, իրենք իրենց ազգային երաժշտությունն են լսում: Սուպերմարկետներում էլ համատարած արևելյան երաժշտություն է…Տոլերանտ լինենք նրանց նկատմամբ, թող լսեն իրենցը: Իրենք են, իրենց ազգայինն է, իրավունք չունեք բան ասելու։ Նորից եմ շեշտում՝ սա ոչ անճաշակության խնդիր է, ոչ էլ ռաբիսության, սա տվյալ զանգվածի ազգային պատկանելությանն է վերաբերում: Արյան պահանջի դեմ չի կարելի պայքարել:

-Վահրամ, մեզ մոտ այսօր հերոսներն էլ են տարբեր. երեխաների, պատանիների համար հերոսը «գողականն» է, նույնիսկ ֆիլմերն են նման դաստիարակություն ստանձնել՝ քրեական աշխարհը պրոպագանդելով:

-Դե, արդեն ասացի, որ գողական-ռազբորկայական-բանտային մշակույթ է ձևավորվում։ Թեև աշխարհում էլ է այդպես, մարդիկ սիրում են դա. երբ փոքր էի, անընդհատ նայում էինք «Կնքահայրը», «Մի անգամ Ամերիկայում», հետո՝ «Բրիգադա»: Բայց այն փոքր պետությունը, որն ունի կոնկրետ խնդիրներ, նոր է անկախացել՝ դրա համար զոհեր տալով, պատերազմի է մասնակցել և ունի հավակնություն՝ կոչվելու հին ստեղծագործ ժողովուրդ, իրավունք չունի իր ստեղծածի 90 տոկոսը դարձնել ամենակեղտոտ գողական, ամենավատ ժարգոնով, ամենաանտաղանդ դերասաններին հավաքած՝ հիմար-հիմար խոսակցություններով աղտոտված եթեր, դահլիճներ կամ լսարան։ Իրավունք չունեն այդպես փչացնել սերնդին: Ես հաճույքով նայում եմ ռուսական, եվրոպական բազմասերիանոց ֆիլմեր քննիչների, ոստիկանների մասին, բայց նրանք դրա հետ մեկտեղ ունեն նաև այլ ժանրերի լավ ֆիլմեր: Ու ինչպե՜ս են խաղում իրենց 18-25 տարեկան դերասանները վաստակաշատ դերասաններին հետ: Հասկացանք, իրենք մեծ երկիր են, շատ են, բայց մեզ մոտ էլ պետք է գոնե մեկ դերասան չլինի՞, որ իր բեմ դուրս գալուց ես իր փոխարեն չամաչեմ: Ես հասկանում եմ, որ դերասանի մասնագիտությունը ամենաբարդն է, ինքս էլ դեռ ուսանող տարիքից բեմ եմ բարձրացել, բայց դե դա իրենց գործն է, թող մասնագիտանան:

-Դո՞ւք ինչու չեք ներկայանում որպես դերասան, չէ՞ որ, ինչպես նշեցիք, փորձ ունեք:

-Ես որ խաղամ, այսօրվա դերասանները կամաչեն: Ասում եմ լուրջ և անհամեստություն չկա ասածիս մեջ։ Բայց չեմ ուզում, հիմա դա իմ գործը չի: Բեմ բարձրանալու համար ես 2-3 ամիս պետք է վերականգնվեմ որպես դերասան, կուրսերի գնամ, ձայնս մշակեմ, ոչ թե բարձրանամ բեմ ու գոռգռամ այնտեղից՝ գռեհկաբար հուզմունք խաղալով: Մի զարմացեք, այդպես անում են հայտնի դերասանները. բարձրանում են բեմ ու սկսում գոռգոռալ: Փառամոլություն կա դրա մեջ՝ ես եմ, իմ ձենը պիտի բարձր լինի: Ակադեմիական դերասանի բթամիտ վարմունք, ոչինչ չասող, ոչինչ չունեցող մարդ: Ու մի բան էլ։ Ահավոր բան է, երբ մտավորական կոչվողը հարցազրույց տալիս այնպես է խոսում, կարծես փողոցային խուժան լինի: Ու դա անում է դիտավորյալ։ Հենց էդպես՝ ամբոխին ու բազմությանը հաճոյանալու համար, տեսեք, տեսեք՝ ես ձեզնից եմ, ձեր հետ եմ, ժողովուրդ: Իսկ էդ ո՞ր օրվանից է համարվում, որ ժողովուրդը պետք է բռի լինի։ Նորից եմ հարցնում՝ ո՞վ է ասել, որ ժողովուրդը դա փողոցային անկիրթ խուժանն է։ Չկա նման բան։ Իսկ սրանք իրենց դրել են ազգի մասին մտածողի տեղ։ Բա որ մտածում ես ազգի կամ նոր սերնդի մասին ու էդ նոր սերունդն էլ սիրում է քո արվեստը՝ ինչի՞ ես թույլ տալիս, որ քեզ տեսնեն ծամոնը բերանիդ, անթրաշ, փողոցային խուժանի կարգավիճակում: Այդ երիտասարդն արդեն քեզ չի ուզենա լսել: Ստեղծագործողը պետք է մի քիչ տարբերվի իր հանդիսատեսից, իր ընթերցողից: Լինի տարբեր, բայց իրեն բարձր չդասի։ Գիտեք, երբ տաքսի եմ նստում ու ինձ վարորդներն «ապեր»-ով են դիմում, դրանից միայն ուրախանում եմ: Նշանակում է՝ ջահել եմ երևում: Իսկ մեր հայտնիներից մեկին որ «ապեր» ասեն, կիջնի մեքենայից, կվիրավորվի, կասի՝ ինձ չես ճանաչո՞ւմ: Ինչի՞, «ապեր» են ասել՝ ուրախացի, որ ջահել ես երևում, այ 65-ամյա զառամյալ հրեշ:

-Վահրամ, ինչի՞ց եք առավել շատ բարկանում:

-Տարեց տարի աճող անկրթությունից: Իմ ամբողջ կյանքում չեմ կարողացել շփվել անկիրթ մարդկանց հետ՝ լինի դերասան, գրող, խանութի աշխատող, բանվոր, թե տաքսու վարորդ: Առավել ևս տանել չեմ կարողանում անկիրթ, բողոքավոր, ցածր ու «пошляк» կանանց: Եթե մարդը փողոցում, հասարակության մեջ հեռախոսով խոսում է ավելի բարձր, քան իր տանը, ապա նա պարզապես խոզ է։ Հիշո՞ւմ եք «Շնային սիրտ» ֆիլմը, այ դրա միջի Շարիկովն է՝ շնային սրտով, պրոլետարական շարժուձևով և փնթի արտաքինով։ Այդպիսիները միշտ առիթ են փնտրում, որ քիչ թե շատ ինտելիգենտ, ճանաչված մարդուն վիրավիրորեն, ընդ որում ամենուր՝ փողոցում, եկեղեցում, սրճարանում, ինտերնետում: Նրանց մեկնաբանությունները, գրառումները տեսե՞լ եք՝ սա «ծախված» է, նա «տականք» է, «բա դուք կուտեք, բա ի՞նչ կանեք»… Խոսում են այնպիսի բաներից, որոնց մասին կիրթ մարդը ոչ միայն չի խոսի, այլև չի իմանա դրա մասին, ասենք՝ էսինչը իր երեխային մասնավոր դպրոց տվեց, էնինչը ավտո առավ և այլն։ Նորմալ մարդը նման բան կասի՞, կամ կիմանա՞՝ ով ում կինն է, ով ում ամուսինը: Ու վատն այն է, որ շատերի համար իրենք դարձել են հերոս: Այ հենց էդպես՝ ցածր, նախանձ ու փնթի անձը դարձել է հերոս, նրանց սիրում են ու կարեկցում։ Նրանք իրենց դնում են անապահովի տեղ, զրկվածի տեղ, բայց բոլորից լավ են ապրում: Դա դարերից է եկել: Մարդու անապահովությունն ու զրկվածությունն իրենց վերջին զենքերն են: Գռեհիկ են տանը, անկողնում, փողոցում, հայրենասիրության մեջ… Նույն բաները ուտելու ու խմելու մեջ: Չեն զարգանում, տարբեր տարիքներում անընդհատ նույն գործողությունն են անում, նույն կյանքով ապրում, նույն կատակներն են անում, նույն դարդերն են լացում:

-Երբեմն քաղաքական-հասարակական խնդիրների մասին Վահրամ Սահակյանը լռակյաց է դառնում: Սակայն Ձեր պիեսներում նման խնդիրներին խորությամբ եք անդրադառնում: Միտումնավո՞ր է այդ լռությունը…

-Ճիշտ է, ես անդրադառնում եմ խորությամբ, դատողությամբ և պատմաժամանակագրական ճշգրտությամբ։ Որովհետև դա պատասխանատու գործ է և եթե ուղղակի հարցազրույցի նպատակով խոսեմ դրանց շուրջ՝ կստացվի մակերեսային, հասարակ մի բան: Կարծում եմ, ցանկացած ստեղծագործող մարդ իր գաղափարներն ու մտքերը պետք է օգտագործի իր ստեղծագործություններում: Եվ հետո, գիտեք, երբ նկատեցի, ուսումնասիրեցի, թե վերջին երկու-երեք տարիներին համացանցում, սեփական ֆեյսբուկյան էջերում ինչպես են իրենց դրսևորում շատ-շատ ստեղծագործողներ, հասկացա, որ նրանց մեծ մասը դարձել է զրո: Նրանք իրենց կյանքում ոչինչ չունեն ասելու, վերջին 20 տարում ոչինչ չեն ստեղծագործել: Բնական է, այդպիսի մարդը պետք է խոսի, իր անունը հնչեցնի ու հիշեցնի: Մարդ կա հենց դրանով է ապրում, մարդ կա փող է ստանում դրա համար։ Հենց էդպես՝ ռուսամետ կամ արևմտամետ լինելու համար կոնկրետ փող է ստանում։ Նաև նոր անուններ կան, ովքեր պետք է գովազդվեն, իրենց մասին բարձրաձայնեն: Թող այնպես չընկալվի, թե ես ասում եմ՝ պետք է խուսափել սեփական կարծիքը հանրության առջև բարձրաձայնելուց, բայց երբ անընդհատ դրանով ես զբաղվում՝ ո՞ւր է մնում քո մասնագիտությունը: Հարց եմ տալիս, կոչվում ես դերասան կամ կինոռեժիսոր, ո՞ւր են դերերդ, ո՞ւր են ֆիլմերդ, այ բողոքի տակառ։ Թող ոչ-ոք չվիրավորվի, բայց գտնում եմ, որ այդպիսի մարդիկ թքած ունեն թե՛ հայրենիքի, թե՛ սեփական մասնագիտության և թե՛ իրենց վրա։ Մենակ թե իրեն կարդան, լսեն ու ասեն՝ սիրտս հովացավ։ Վինտիլյատոր ես, ինչ ես, որ հովացնում ես, գնա գործով զբաղվիր։

-Այդ մարդիկ կարող են Ձեզ հակադարձել ու ասել, որ իրենք մտածում են ժողովրդի մասին ու կանգնում նրա կողքին:

-Նախ՝ նրանք շատ փոքր են, որ ինձ հակադարձեն։ Երկրորդ՝ թող մտածի իր մասին, որովհետև ժողովրդի մասին մտածել՝ նշանակում է՝ մտածել քո մասին։ Բոլորս ենք ժողովուրդ։ Բայց ամբոխահաճո մարդու համար ուրիշ է։ Իրենց նպատակն այն է, որ ամեն տեսակ փնթի անբաններ իրենց սիրեն, ասեն՝ մերոնցից է: Ինձ համար իրենք դարձել են մեծ ու կլոր զրո, իրենց արածն էլ որակում եմ որպես գռեհկություն: Ոչինչ չեն ուզում ու արդեն չեն էլ կարում անել: Թող մեծամտություն չթվա՝ ես իմ կյանքում ստեղծել եմ գործեր, որոնք մինչև այսօր բեմում են, գրել եմ գրքեր, որոնք միշտ էլ մարդկանց ձեռքի վրա են ու կարդացվում են: Տասնամյակներ շարունակ մարդիկ կրկնում են իմ գրած ֆրազները՝ ներկայացումներից, գրքերից։ Ու չեմ կարծում, թե դրանից ավելի կարևոր բան արած կլինեմ, եթե քիթս խոթեմ հանրահավաքների մեջ կամ պառկեմ ասֆալտներին ու դառնամ բազմությանը գոհացնող երևույթ։ Կամ դա անողներից որևէ մեկը կես գրամ օգուտ տվել է՞ իր երկրին։

- Վահրամ, դուք նախընտրում եք ամեն ինչ մարդկանց երեսին ասել, դա չի՞ բարդացնում հարաբերությունները ընկերների, գործընկերների հետ:

-Գիտեք, ընկերների-գործընկերների շրջապատում պատահում է, երբ բոլորն էլ գիտեն, որ այսինչը փուչ մարդ է, բոլորը իրար մեջ դա կրկնում են ու բոլորն էլ հետը «ընկերություն» են անում, տեսնելիս ժպտում, երբեմն՝ հաճոյախոսում: Բայց ցավն էն է, որ ինձ մոտ այդ նույն մարդու հասցեին ասում են՝ «ինչի» տղա է: Եթե այդպես ես մտածում, բայց երեսին չես ուզում ասել՝ գոնե մի բարևի, կամ մի քիչ սառը բարևիր ու չտեսնելու տուր: Մարդ եղիր, էլի։ Ցավոք սրտի, մեզ մոտ արմատացած են այդ ձևական, կեղծ հարաբերությունները: Երբ առաջին անգամ Ֆրանսիա գնացի, կես տարի անց հասկացա, որ այդպիսի հարաբերություններ այնտեղ չկան: Եթե ինչ-որ մեկն իրեն մեծամտորեն է դրսևորում, խաբում և այլն, ապա շրջապատը նրան ուղղակի հանում է իր շարքերից: Ոչ մի երկրում ու երբեք ոչ-ոք չի գա քեզ մոտ ու ուրիշի մասին խոսի: Դա համարվում է «մովետոն», ինչի համար իրեն չեն հարգի: Իսկ այստեղ մարդիկ քեզ մոտ կխոսեն, թե ինչ վատն է էն մյուսը, բայց նրան էլ «պաչ-պռոշտիով» կբարևեն: Սա ի՞նչ է, եթե ոչ փչացածություն։ Սա անողն իրավունք ունի՞ մեր վիճակի համար մեղադրել թշնամուն կամ ուրիշ մեկի։ Շատ եմ զարմանում, որ դա տարածված է հատկապես երաժիշտների, այն էլ ջազ երաժիշտների մոտ, ճանաչված արտիստների մոտ: Ռաբիսների, անարժեք աստղերի մոտ եթե լիներ՝ էլի կհասկանայի:

-Երևի «աստղային հիվանդությունն» էլ այդպես է արտահայտվում՝ ցանկացած տարիքում:

-Դե այո, մեր ճանաչված, լավ արտիստներից շատերին «զվյոզդնին» տարել ու պահել է, ընդ որում՝ դեռ 90-ականների վերջերից: Էդ «զվյոզդնին» կարծես մի մարդ լինի, որ գալիս, դրանց գցում է պարկի մեջ ու տանում։ Հոլիվուդում շատ ճանաչված դերասանների եմ տեսել, որ մետրոյով են շրջում, փողոցում կանգնած զրուցում են, ծխում: Իսկ այստեղ հերիք է մի հատ փոքր ֆիլմում նկարվեն, էլ հետները խոսել չի լինի: Շատ լավ կլիներ, որ այդպես իրենց պահեին միայն դատարկ մարդիկ, բայց երբ տեսնում ես, որ շատ տաղանդավոր մարդն է իրեն այդպես պահում՝ չգիտես՝ ինչ ասես: Ես էդ մարդու վրա թքած ունեմ ու հենց իր երեսին էլ ասում եմ, որ իր հետ չեմ ուզում շփվել: Այդպիսիներին ջնջում եմ իմ կյանքից ու ափսոսում եմ այն ժամանակը, երբ շփվել եմ նրանց հետ:

-Ինքներդ նշեցիք, որ դրսում մարդիկ այդպիսին չեն: Ի՞նչ է, սա ազգային մտածելակե՞րպ է, մարդու տեսա՞կ:

-Չգիտեմ, շատերը կյանքի ընթացքում են այդպիսին դառնում, շատերն էլ՝ ի ծնե են: Կուտակում-կուտակում ու մի օր բացվում է: Մարդ կա, ճանաչման է հասել 40 տարեկանում, մինչ այդ իր անունը ոչ-ոք չի իմացել, ու սկսել է եսակենտրոն դառնալ: Եթե առաջ իր արածը բեմում հետաքրքիր էր, ընկալելի էր, գեղեցիկ ու ծիծաղելի, ապա այսօր վատ արտահայտչամիջոց են ընտրել՝ աֆիշի վրա երևալու, ամեն տեղ «քիթը խոթելու», քաղաքական դաշտի մասին խոսելու, սեփական կարծիքն ուրիշի վրա պարտադրելու, ընդ որում՝ սխալ, թերի, անգրագետ: Ո՞նց շփվես դրանց հետ, ինչի՞…

-Այդպես կարող եք մի օր առանց ընկեր մնալ:

-Ինչո՞ւ: Ես ունեմ և՛ հին, և՛ նոր ընկերներ: Ես չեմ կարող շփվել նաև այնպիսի մարդու հետ, ով թեև վատ բան չի անում, բայց մնացել է 90-ականներում: Հին միջոցներով է փորձում մարդկանց մոտ ծիծաղ առաջացնել, այսօրվա տեխնիկական հմտություններին չի տիրապետում, օգտվել չգիտի այսօրվա տեխնիկայից… Մի խոսքով՝ հին դարում է մնացել: Ինձ այդ մարդու խոսակցությունը չի հետաքրքրում, չեմ շփվում՝ առանց որևէ վատ բան ասելու:

-Ինչպե՞ս եք վերաբերում, երբ Ձեզ են քննադատում:

-Շատ նորմալ, բայց եթե տեղին քննադատություն լինի։ Մեծամասամբ, բռի, անկիրթ ու նախանձ մարդկանց կողմից «ծղրտոցներ» եմ լսում: Ստեղծագործական առումով գիտեմ, որ հիմնականում նախանձն է խոսում: Թող քննադատողը թատերագետ լինի, արվեստաբան, որ հասկանաս՝ ի՞նչ է ասում, ինչո՞ւմ է քննադատում և ի՞նչը խրախուսում: Իսկ այսօր մի հատ գրաքննադատ չկա, ով կքննադատի այս կամ այն գործը, գիրքը: Մեր օրերի գրաքննադատը գիտե՞ք ինչ է անում. մտնում է ֆեյսբուք ու գրում, թե ով ինչ գիրք գրեց: Բայց մի հատ քո կարծիքն ասա այդ մասին՝ լավ, թե վատ, կապ չունի: Լավին տարբերի վատից, ինքնագործին մատնանշի, արհեստավարժին առանձնացրու… Գործ արա։ Ինչո՞ւ պետք է ես իրենց մասնագիտությունների մեջ ավելի հմուտ լինեմ, քան իրենք, ինչո՞ւ պետք է ես երաժիշտի հետ հավասար աշխատանք կատարեմ, դիզայներից ու ֆոտոշոփից ավելի շատ հասկանամ, քան հենց ֆոտոշոփ անողը… Միակ բանն, ինչին չեմ խառնվում՝ ռեժիսուրան է, ես դրանից բան չեմ հասկանում:

-Միգուցե դո՞ւ եք շատ բծախնդիր, և ոչ թե մասնագետն է վատը:

-Ո՛չ, ցանկացած մասնագետ գալիս է, մեկ-երկու օր բարդացնում ու թանկացնում իր գործը, և հետո անորակ գործ անում: Մարդ ես կանչում, որ բնակարանդ վերանորոգի՝ քեզ վախեցնում է՝ էս կփլվի, ախպեր, էս կուռի, էս կսառի, էն կվառվի։

-Ո՞րն է իր շահը դրանից:

-Նախ՝ ինքը վատ, շատ վատ մարդ է, երկրորդ՝ իր գործն է թանկացնում, որպեսզի շատ փող վերցնի, և երրորդ՝ եթե վաղը կամ մյուս օրը բողոք ունենամ, ասի՝ ես քեզ ասել էի, այսպես կամ այնպես պետք չէր անել: Ծանոթիդ ասա՝ նոր օֆիս եմ վերցրել 12-րդ հարկում, շնորհավորելու փոխարեն կասի՝ «Ապեր, կսառես, կմեռնես»: Հետո էլ կասեն, թե մենք բարի և հյուրասեր ազգ ենք: Չէ, դրանից բան չի մնացել: Առաջ էր, որ գյուղ էիր գնում հյուր՝ գառ էին մորթում, հիմա ո՞վ նման բան կանի. Ձեզ կմորթեն, գառին չեն մորթի…

 

Հեղինակ՝ Նելլի Մարգարյան

Աղբյուր՝

Տեքստում սխալ կամ վրիպակ նկատելու դեպքում, ուղարկեք խմբագրին հաղորդագրություն` նշելով տվյալ սխալը, այնուհետև սեղմելով Ctrl-Enter:

Լրահոս

Այսօր, 21:39 Վանաձորի գազալցակայաններից մեկում տեղի ունեցած պայթյունից տուժած կա, վիճակը կայուն ծանր է Այսօր, 21:25 Բորելը հայտարարել է՝ հեռանում է հիասթափված․ իրենց այդպես էլ չհաջողվեց դադարեցնել արյունահեղությունը Գազայի հատվածում Այսօր, 21:03 Միջոցներ կձեռնարկենք ԵՄ պատվիրակության ղեկավարի և մյուս դեսպանների դեմ, եթե չփոխեն իրենց հռետորաբանությունը․ Կոբախիձե Այսօր, 20:49 Վանաձորի գազալցակայաններից մեկում տեղի է ունեցել պայթյուն Այսօր, 20:35 Աշոցքի, Ամասիայի ճանապարհներին մերկասառույց է Այսօր, 20:21 Կատարվեց Սուրբ Թադեոս և Սուրբ Բարդուղիմեոս առաքյալների նախատոնակը, դուրս բերվեցին սրբերի մասունքները Այսօր, 20:02 «Քննարկվել են գաղափարախոսական բնույթի հարցեր»․ ՔՊ-ն՝ Նիկոլ Փաշինյանի հետ այսօրվա հանդիպման մասին Այսօր, 19:41 Լեհաստանն ու ՆԱՏՕ-ն զորավարժություններ են սկսել Ռուսաստանի սահմանի մոտ Այսօր, 19:26 Բեյկերի կիստա. Առաջացման պատճառները, բարդություններն ու բուժումը Այսօր, 19:07 Նոյեմբերի 15-ից մարտի 31-ը կարգելվի ձմեռային անվադողեր չունեցող մեքենաների շահագործումը, իսկ հունիսին, հուլիսին, օգոստոսին՝ բութակային հակասահքային անվադողերով մեքենաներինը․ ՆԳՆ Այսօր, 18:50 Վերին Լարսի անցակետը մարդատար մեքենաների համար բացվեց Այսօր, 18:34 «Որոշում կայացրեցի ավարտել արդարադատության նախարարի տեղակալի պաշտոնում իմ աշխատանքները»․ Կարեն Կարապետյան Այսօր, 18:22 Երթևեկության կազմակերպման փոփոխության փորձարկում՝ Մաշտոցի պողոտայի և Ամիրյան փողոցի խաչմերուկում Այսօր, 18:09 Գյումրու շուկայից 45 հատ սիգ են առգրավել Այսօր, 17:56 Նարեկ Զեյնալյանի մանդատը՝ Ալեքսանդր Մելսիկի Ավետիսյանին Այսօր, 17:46 «Կարևոր է հստակ ձևակերպել, թե ինչ նկատի ունենք արդարություն և արդարադատություն ասելով»․ Փաշինյանը՝ ՔԿ նոր ղեկավարին Այսօր, 17:30 Պոլինա Կոբակը և Արփինե Գրիգորյանը՝ Հայաստանի կանանց առաջնության առաջատարներ Այսօր, 17:15 «Անդրկովկասի երկրները պետք է ուշադիր ու զգույշ լինեն»․ Գալուզին Այսօր, 16:58 Սրբազան Պայքարը շարունակվելու է մինչև հաղթական ավարտ. Եվ այն չի ուշանալու․ Բագրատ Սրբազան Այսօր, 16:44 Ռուսաստանի դեսպանը ՊՆ-ում էր․ ներկայացրել է ՀՀ-ում ՌԴ դեսպանության պաշտպանության հարցերով նորանշանակ կցորդ, գնդապետ Ալեքսանդր Գորյանովին Այսօր, 16:38 Նիկոլ Փաշինյանի որոշմամբ Սփյուռքի գործերի գլխավոր հանձնակատարը 20 օրով կգործուղվի ԱՄՆ և Ֆրանսիա Այսօր, 16:28 Եղիշե Կիրակոսյանը Հաագայում կմասնակցի Հռոմի կանոնադրության մասնակից երկրների վեհաժողովի 23-րդ նստաշրջանին Այսօր, 16:20 Արամ Առաջինի երախտիքի նամակը՝ Գագիկ Ծառուկյանին (Տեսանյութ) Այսօր, 16:12 Թեհրանը կոչ է անում համատեղ վճռական գործողություններ ձեռնարկել Սիրիայում զինված խմբավորումների դեմ Այսօր, 16:06 Երբ գալիս եմ Երևան, հպարտություն եմ ապրում` տեսնելով Իսակովի և Բաղրամյան պողոտաները․ Գալուզին Այսօր, 16:01 ԱՊՀ հակամենաշնորհային քաղաքականության միջպետական խորհրդի նիստում ներկայացվել են մրցակցության ոլորտի նշանակալի իրադարձությունները Այսօր, 15:54 Սպասվում է առանց տեղումների եղանակ, օդի ջերմաստիճանն էապես չի փոխվի Այսօր, 15:47 ՀՀ-ում իրավահավասարության ոլորտում խնդիրները կարծրատիպային մոտեցումների արդյունք են․ ՄԻՊ Այսօր, 15:44 ՀՀ քաղաքացիության ձեռքբերումը որևէ կերպ չի անդրադառնում Արցախ վերադարձի իրավունքի վրա. ՆԳ փոխնախարար (Տեսանյութ) Այսօր, 15:38 Արցախցին մտահոգ է, մտածում է` ՀՀ քաղաքացիություն ստանալու պարագայում զրկվելու է Արցախ վերադարձի հնարավոր իրավունքի իրացումից. Արցախի ՄԻՊ (Տեսանյութ) Այսօր, 15:24 Աշխատում ենք «3+3» հարթակը լիարժեք կազմակերպության վերածելու ուղղությամբ. ՌԴ ԱԳՆ Այսօր, 15:18 Կենդանիների նկատմամբ դաժան վերաբերմունքը քրեորեն պատժելի է. ՆԳՆ Այսօր, 15:07 Վահագն Խաչատուրյանն ընդունել է Ղազախստանի Մաժլիսի Ղազախստան-Հայաստան բարեկամական խմբի ղեկավարին. անդրադարձել են «Խաղաղության խաչմերուկ» ծրագրին Այսօր, 14:57 Միրզոյանը Ֆինլանդիայի խորհրդարանի ղեկավարին ներկայացրել է ՀՀ-ի և Ադրբեջանի միջև սահմանազատման և խաղաղության պայմանագրի կնքման ուղղությամբ աշխատանքները Այսօր, 14:48 ՌԴ-ն հավատարիմ է ՀՀ-ի հետ պայմանավորվածություններին, չի հրաժարվում ռազմաքաղաքական պարտավորությունից. Գալուզին Այսօր, 14:36 Ադրբեջանը լուրջ խնդիրներ ունի. եթե գոնե մի քանի տարի կարողանանք դիմադրել, սեփական ժողովուրդը կսրբի Ալիևին. «Հայաքվե» Այսօր, 14:13 «Թմրամիջոցները չարիք են, որոնց դեմ պետք է միասին պայքարենք»․ ՀՀԿ ԵԿ-ն ակցիա է կազմակերպել Այսօր, 13:57 Հալեպի շրջանում ռազմական գործողությունների հետևանքով ՀՀ քաղաքացիներ չեն տուժել․ ԱԳՆ Այսօր, 13:55 Երևանում փոփոխվել է ձմեռային լուսավորության ժամանակացույցը Այսօր, 13:40 Իրանական բեռնատարը Ոստան գյուղում կոտրել է գազախողովակներն ու սյուները. վնասվել է «Toyota»-ն Այսօր, 13:26 Կանցկացվի «Սպորտի ոլորտում տարվա լավագույնների ընտրություն» մրցույթը Այսօր, 13:20 Հայաստանի պատվիրակությունը մասնակցել է Քիմիական զենքի արգելման կոնվենցիային անդամակցող երկրների 29-րդ համաժողովին Այսօր, 13:16 «Անգելա, խնդրում եմ, ների՛ր ինձ». Պուտինը ևս մեկ անգամ ներողություն է խնդրել Մերկելից` շան հետ կապված միջադեպի համար Այսօր, 13:05 MAN ավտոբուսի վարորդը, ով վարել է հանդիպակաց գոտիով, ազատվել է աշխատանքից (Տեսանյութ) Այսօր, 12:58 ԳՇ պետի տեղակալն Իտալիայում քննարկել է պաշտպանության բնագավառում երկկողմ համագործակցության զարգացմանն ու խորացմանը վերաբերող հարցեր Այսօր, 12:49 ՀՀ կառավարությունը, չնայած առկա մարտահրավերներին, շարունակում է ժողովրդավարական բարեփոխումները. Միրզոյանը Ֆինլանդիայի ԱԳՆ-ում մասնակցել է կլոր-սեղան քննարկման Այսօր, 12:33 Հայաստանի և Ադրբեջանի փոխվարչապետերը ոտքի վրա 10 րոպեանոց շփում են ունեցել (Տեսանյութ) Այսօր, 12:26 Ես ականատես եմ, թե ինչպես են միջուկային տեխնոլոգիաները հեղափոխություն բերում առողջապահության ոլորտում. Ավանեսյան Այսօր, 12:14 Սիրիական բանակը հակահարձակում է սկսել Հալեպի մոտ Այսօր, 12:08 Մեկ օրում բացահայտվել է հանցագործության 119 դեպք. գրանցվել` 16 ավտովթար. վիրավորվել է 20 մարդ Այսօր, 11:55 Տավուշում նախատեսվում է 2025-ին սերմնավորել 1410 գլուխ կով Այսօր, 11:52 Վանաձորում թալանել են «Շառլ Ազնավուրի» անվան մշակույթի պալատը Այսօր, 11:48 «Ցանկացած պահի պատրաստ ենք հակառակորդի հերն անիծել». Սասուն Միքայելյանն այցելել է դիրքեր (Տեսանյութ) Այսօր, 11:42 23 փաթեթ «Մարիխուանա»՝ իրացման նպատակով․ ևս մեկ անձի է մեղադրանք ներկայացվել Այսօր, 11:37 Ռոբերտ Քոչարյանի ձևակերպումը բոլոր հաջողությունների հիմքում էր՝ «Կազմակերպված պետություն». իշխանության կողմից ստեղծվող քաոսի, խառնաշփոթի միակ հակաթույնը հստակությունն է. Վահե Հովհաննիսյան Այսօր, 11:32 Բարձր եմ գնահատում Հայաստանի և Ուրուգվայի միջև պատմականորեն ձևավորված բարեկամական հարաբերությունները. ՀՀ վարչապետ Այսօր, 11:22 Ամերիաբանկը Euromoney ամսագրի կողմից ճանաչվել է Հայաստանի լավագույն բանկն Անշարժ գույքի ձեռքբերման ոլորտում Այսօր, 11:14 Հետաքրքիր կրկեսային շոու Christmas Story («Սուրբ Ծննդյան պատմությունը») Երևանում. փրկիր տոնը կախարդական հեքիաթի հերոսների հետ միասին Այսօր, 11:01 Վահագ Ռաշի նոր տեսահոլովակը՝ «Լռե» (Տեսանյութ) Այսօր, 10:56 Ռուսաստանի պաշտպանության նախարար Բելոուսովը ժամանել է Հյուսիսային Կորեա Այսօր, 10:51 Բախվել են «Dodge»-ը, «Mercedes»-ը, «Mazda»-ն և «Opel»-ը. վարորդներից մեկի վկայականը եղել է կասեցված Այսօր, 10:45 Անահիտ Մանասյանը քննարկել է մարդու իրավունքների պաշտպանության և գենդերային հավասարության հարցեր՝ Գերմանիայի գործընկերների հետ Այսօր, 10:37 Սերգեյ Սմբատյանը Կանադայում կղեկավարի Օնտարիոյի ֆիլհարմոնիկ նվագախումբը Այսօր, 10:33 Վրաստանում ՆԳՆ հատուկջոկատայինների և ցուցարարների բախումից տուժել է ՆԳՆ 32 աշխատակից, ձերբակալվել՝ 43 ցուցարար Այսօր, 10:26 Մարզերում և Երևանի մի շարք հասցեներում էլեկտրաէներգիայի անջատումներ կլինեն Այսօր, 10:10 Մասիսում «Վեոլիա ջուր» ընկերության աշխատակիցը վրաերթի է ենթարկել 15-ամյա տղայի Այսօր, 10:00 Ձյան առատ տեղումների հետևանքով արգելափակված 37 մեքենա է դուրս բերվել Այսօր, 09:45 Ստեփանծմինդա-Լարս ավտոճանապարհը փակ է Այսօր, 09:37 ՀՀ-ում փակ և դժվարանցանելի ավտոճանապարհներ կան, Գորիսում մառախուղ է Այսօր, 08:53 «Ժողովուրդ». Նոր պաշտոնանկություններ են սպասվում Այսօր, 08:49 «Հրապարակ». Ինչու է Փաշինյանը խնդրել, որ ԵԱՏՄ նիստն անցկացվի ոչ թե Երևանում, այլ՝ Ռուսաստանում Այսօր, 08:48 «Ժողովուրդ». Վահե Ղալումյանի հորաքրոջ որդի Արթուր Աթաբեկյանը երկրորդ անգամ չի ընտրվել ԲԴԽ նախագահ Այսօր, 08:46 «Հրապարակ». Իշխանությունը հանրությանը զբաղեցնում է շոուներով Այսօր, 08:44 «Ժողովուրդ». Գնել Սանոսյանը քաոսային կառավարությունից հանգստանալու նպատակով մեկնել է Աբու Դաբի Այսօր, 08:42 «Հրապարակ». Ինչի համար է Արևմուտքն աջակցում ոստիկանությանը Այսօր, 08:41 «Ժողովուրդ». Ով է ՆԳ նախարարի նորանշանակ տեղակալ Արմեն Ղազարյանը և ինչ ունեցվածք ունի Այսօր, 08:35 «Հրապարակ». Փաշինյանի իշխանությունում կարելի է կոռուպցիոն գործարքի գնալ և պատժվել սիմվոլիկ տուգանքով 28/11/2024 22:39 «Դիմում եմ գրել»․ Դերասան Գնել Սարգսյանն այլևս ՔՊ անդամ չէ 28/11/2024 22:21 Եթե վարչապետն ինձ խնդրեր մանդատը դնել, 5 րոպե էլ չէի մտածի, կդնեի. ՔՊ-ական Գագիկ Մելքոնյան 28/11/2024 22:00 Հայոց առաջին լուսավորիչներ Սուրբ Թադեոս և Սուրբ Բարդուղիմեոս առաքյալների տոնին Միածնաէջ Մայր Տաճարում կմատուցվի Սուրբ Պատարագ, դուրս կբերվի Աստվածամուխ Սուրբ Գեղարդը 28/11/2024 21:40 «Որքան ֆաշիստների օրակարգը սպասարկող մարշալ Պետենն է Ֆրանսիային խաղաղություն բերել, այնքան էլ Փաշինյանի ադրբեջանացման օրակարգն է խաղաղության»․ Էդուարդ Շարմազանովը՝ Ֆրանսիայի դեսպանին 28/11/2024 21:21 ՖԻԴԵ-ի վարպետ Սարգիս Մանուկյանը՝ կայծակնային շախմատի մրցաշարի հաղթող 28/11/2024 21:03 Փաշինյանը Սրբուհի Գալյանին ԱՄՆ է գործուղում, Անահիտ Ավանեսյանին՝ Ինդոնեզիա 28/11/2024 20:51 Պուտինը հայտնել է՝ գիշերը հրթիռներով ու ԱԹՍ-երով հարվածներ են հասցրել Ուկրաինային 28/11/2024 20:33 ՊԵԿ նոր նախագահը Փաշինյանին խոստացավ «հարկ վճարելու մշակույթը մոտեցնել պետականամետության կարևոր արժեքներին» 28/11/2024 20:23 Արսենյանը ՌԴ-ում Իրանի դեսպանի հետ է հանդիպել 28/11/2024 20:08 Աբովյանի, Հրազդանի, Վարդենիսի ճանապարհներին, Տաշիր-Գոգավան հատվածում, Վարդենյաց լեռնանցքում մերկասառույց է 28/11/2024 19:52 Ի՞նչ է դելիրիումը 28/11/2024 19:37 Ցանկանում են Արգենտինայից Հայաստան մսամթերք, կաթնամթերք ներմուծել 28/11/2024 19:28 Վրաստանը հետաձգում է ԵՄ-ին անդամակցելու գործընթացը, մինչև 2028 թվականը բանակցություններ չեն վարի 28/11/2024 19:15 Նայեք քարտեզին․ «Զանգեզուրի միջանցք» կոչվածի հենքն ու շարունակությունն է 28/11/2024 19:03 Եվրախորհրդարանը բանաձև է ընդունել Վրաստանի վերաբերյալ, պահանջել է նոր ընտրություններ անցկացնել, իսկ մի շարք քաղաքական գործիչների նկատմամբ՝ պատժամիջոցներ սահմանել 28/11/2024 18:48 Փորձել են 37 փաթեթ թմրամիջոց իրացնել 28/11/2024 18:33 «Ուկրաինան կվերամիավորվի Ռուսաստանին»․ Պատրիարք Կիրիլ 28/11/2024 18:18 Այս պայմաններում դժվար թե գտնվի մեկը, ով ուզենա դառնալ ԲԴԽ նախագահ և արժանանալ իմ ճակատագրին. Ռուբեն Վարդազարյան 28/11/2024 18:09 Պուտինը նշել է՝ ՀԱՊԿ-ը չէր կարող միջամտել Արցախում 44-օրյա պատերազմին 28/11/2024 17:57 Հայաստանը չի հայտարարել, որ ՀԱՊԿ-ից դուրս է գալիս, նշանակում է՝ կվերսկսի լիարժեք գործունեությունը Կազմակերպությունում․ Պուտին 28/11/2024 17:47 Յուրաքանչյուր երկիր ինքնուրույն է որոշում՝ ինչպես ապահովել իր անվտանգությունը․ Պուտինը՝ ՀԱՊԿ-ի վերաբերյալ Հայաստանի իշխանությունների դիրքորոշման մասին 28/11/2024 17:35 700 հայկական բեռնատար է կուտակվել Վերին Լարսի անցակետի մոտ 28/11/2024 17:20 Հաղորդում ներկայացվեց Գլխավոր դատախազություն և Քննչական Կոմիտե՝ Նիկոլ Փաշինյանի և Մհեր Գրիգորյանի նկատմամբ քրեական վարույթ հարուցելու պահանջով

Տվյալ բաժնի վերջին նյութերը