Ձևավորվել է ինչ-որ հակամշակութային դաշտ, որտեղ գործում է ինչքան վատ, այնքան լավ սկզբունքը. Հարութ Ղուկասյանը՝ կինոյի և հեռուստաոլորտի մասին

15/12/2016 20:17

Ձևավորվել է ինչ-որ հակամշակութային դաշտ, որտեղ գործում է ինչքան վատ, այնքան լավ սկզբունքը. Հարութ Ղուկասյանը՝ կինոյի և հեռուստաոլորտի մասին


Սերիալներ, սիթքոմներ, երբեմն նաև խաղարկային ֆիլմեր. սա այն արտադրանքն է, որով վերջին շրջանում հագեցած է հեռուստաոլորտը և որին ձգտում են մերօրյա սցենարիստներն ու ռեժիսորները: Որքանո՞վ է այդ ամենն իր հետ որակ բերում, ի՞նչն է նման նախագծերի գերակշռման իրական պատճառը: Կոմերցիո՞ն, թե՞ մշակութային սկզբունքով են առաջնորդվում ոլորտի մասնագետները… Այս և այլ հարցերի շուրջ Aysor.am-ը զրուցել է սցենարիստ Հարություն Ղուկասյանի հետ, ով ներկայումս «Շանթ» հեռուստաընկերության Սահմանին նախագծի սցենարիստն է: Վերջին տարիներին աշխատել է ռուսական «Централ парнершип», «Марс Медиа», «ДТ продакшн», «Платформа Кино» և այլ ընկերությունների հետ, НТВ հեռուստաընկերության մի շարք նախագծերի հեղինակ է:

 

- Պարոն Ղուկասյան, որքան նկատել եմ, դուք այն սցենարիստներից եք, ովքեր կարևորություն են տալիս հեռուստաարտադրանքի բովանդակությանը, ասելիքին: Ինչպե՞ս եք գնահատում այսօր հայկական հեռուստաալիքներում տեղ գտած նախագծերի որակը:

- Իսկ կա՞ն սցենարիստներ, ովքեր կարևորություն չեն տալիս բովանդակությանն ու ասելիքին:

- Ցավոք, այո, ու դա գաղտնիք չէ:

- Այդ դեպքում վստահաբար կարող եմ ասել՝ նրանք սխալ մասնագիտություն են ընտրել… Գիտեք, իրականում ցանկացած երևույթ պետք է գնահատել կամ վերլուծել համեմատության մեջ: Օրինակ՝ ԱՄՆ-ում տարեկան նկարահանվում է մոտավորապես 300 հեռուստասերիալ՝ չհաշված արդեն հայտնի հեռուստասերիալների նոր եթերաշրջանները: Պիլոտային սերիաների ցուցադրումից հետո դրանց կեսը դուրս է մնում եթերից, քանի որ ռեյթինգային ցուցանիշներ չեն ապահովում: Եթերում հայտնվելուց հետո էլ դարձյալ ցածր դիտելիության պատճառով կեսը փակվում է: Արդյունքում մնում են միայն լավագույն սերիալները, որոնք մենք դիտում ենք, հիանում, ոգեշնչվում և փորձում հավասարվել:

- Փաստորեն, եթեր ենք թողնում ու հետո սկսում մաղել: Նույնն է, որ նյութը հրապարակենք, հետո սկսենք խմբագրել…

- Այո, ստեղծված են բավականին գրագետ ֆիլտրային համակարգեր, որոնք ցածրորակ սերիալներին ուղղակի թույլ չեն տալիս հայտնվել եթերում: Իսկ այդպիսիք, հավատացեք, կան նույնիսկ ԱՄՆ-ի նման՝ գերզարգացած կինո եվ հեռուստաարդյունաբերություն ունեցող երկրում: Ասեմ, որ նույն մեխանիզմն այսօր գործում է նաև Ռուսաստանում: Այլ խնդիր է, որ մեզ են հասնում միայն այն հեռուստաֆիլմերը, որոնք արդեն հասցրել են սիրվել և բարձր դիտելիություն ապահովել ողջ աշխարհով, մեզ էլ երբմեն թվում է, որ այնտեղ արտադրվում է միայն բարձրորակ հեռուստակոնտենտ:

- Միգուցե ճիշտ կլինի մինչ էկրաններին հանձնելը սցենարիստներն իրե՞նք ֆիլտրեն սեփական գրչի գործը:

- Իհարկե, նմանօրինակ ֆիլտրեր գոյություն ունեն նաև սցենարիստների համար: Իմ առաջին սցենարը Ռուսաստանում գրել եմ «НТВ» հեռուստաընկերության համար: Դա 16 մասից բաղկացած դետեկտիվ թրիլեր էր, որն այն ժամանակ իր ժանրի մեջ նորամուծություն էր: Հիմա չեմ ուզում մանրամասն պատմել, թե ինչ տաժանակիր աշխատանք էր դա: Ես հայտնվել էի իրավիճակում, երբ պետք էր սցենարը անդադար փոխել ու համաձայեցնել միանգամից մի քանի օղակների հետ: Եթե ուզում ես սցենարիստ դառնալ, ապա մինչ քո առաջին պրոֆեսոինալ սցենարը գրելը առնվազն պետք է մի քանի սցենար արդեն գրած ունենաս: Գրիր ինքդ քեզ համար, հետո ցույց տուր գործից հասկացող մարդկանց, վերափոխիր, խմբագրիր, սովորիր սեփական սխալներիդ վրա: Բայց դե, մեզ մոտ սովորել չեն սիրում… Իմ դեպքում այժմ, արդեն բոլորովին այլ իրավիճակ է: Վերջին պրոյեկտներիցս մեկը, որը գրել էի ռուսաստանյան «РТР» հեռուսաալիքի համար, ընդունվեց գրեթե առանց փոփոխությունների: Այդ ֆիլտրերի միջով անցնելով ձեռք ես բերում պրոֆեսիոնալ մոտեցում, հասկանում գործի նրբությունները: Սա է պրոֆեսիոնալ մասնագետ դառնալու միակ և իրական ճանապարհը:

- Կարծում եմ՝ ցանկացած նախագիծ իրականացնելու համար կարևոր է նաև ճիշտ խորհրդատու կամ գաղափարի հեղինակ ունենալ:

- Ամերիկյան հեռուստասերիալների արտադրության մեջ նման մոտեցում կա. ըստ Ձեզ՝ ո՞վ է այնտեղ հեռուստասերիալների արտադրության մեջ գլխավոր մարդը. գաղափարի հեղինակը, կամ նույն ինքը՝ սցենարիստն է: ԱՄՆ-ում նրանց «Showrunner» են անվանում: Այդ մարդիկ ընտրում են ռեժիսորներին, դերասաններին, օպերատորներին… Դա ինքնանպատակ չի արվել: Փորձը ցույց է տվել, որ գաղափարի հեղինակը (սցենարիստը) ունի լավագույն պատկերացումները պրոյեկտի մասին: Այժմ այդպես են աշխատում նաև եվրոպական առաջատար հեռուստակոնտենտ արտադրող ընկերությունները:

- Սցենարիստ Հարութ Ղուկասյանի մո՞տ ինչպես է ծնվում ֆիլմի գաղափարը:

- Լավ գաղափարները ծնվում են պատահականորեն, երբ նույնիսկ չես մտածում այդ մասին: Երբ գաղափարն արդեն կա, սկսում եմ նրան մտքիս մեջ միս ու արյուն տալ, ձևավորել, որից հետո այն հանձնում եմ թղթին: Կամ պատվիրատուն խնդրում է կոնկրետ ժանրի կոնկերտ պրոյեկտ: Այդ ժամանակ արդեն պետք է գործի դնես քո ողջ գիտելիքները, տաղանդը՝ հետաքրքիր բան գրելու համար: Ես ունեմ ներքին ֆիլտր, երբեք չեմ առաջարկում նախագիծ, որն ինքս չեմ դիտի (ժպտում է):

- Ի դեպ, Ձեզ մեծամասամբ բազմասերիանոց նախագծերով ենք ճանաչում, գեղարվեստական ֆիլմերի սցենարներ և՞ս գրում եք:

- Այո, գրել եմ և գրում եմ: Հայաստանում «Որոգայթ» լիամետրաժ ֆիլմն էր, դրանից առաջ՝ «Ելք չկա» և «Մեռյալ հովիտը»: Ռուսաստանում ևս երկու լիամետրաժ ֆիլմեր ունեմ, որոնց նկարահանումները հաջորդ տարի կսկսվեն:

- Լիովին պատկերցրեցինք ամերիկյան և եվրոպական հեռուստամեխանիզմը, հայկական սերիալների մասի՞ն ինչ կասեք:

- Ինչ վերաբերում է բովանդակությանը, ասելիքին, կամ որակին, ապա իմ համոզմամբ մեր ամենաթույլ օղակն այսօր պրոֆեսինալների պակասն է: Ցավալին այն է, որ մեր հեռուստաշուկան ուղղակի ողողված է մարդկանցով, որոնք տարրական գիտելիքներ չունեն: Սցենարիստ, ով կարող է գաղափար չունենալ սցենարական կառուցվածքի, սյուժեի զարգացման, հերոսների մոտիվացիայի, սյուժետային ոլորանների մասին, և ոչ միայն: Դիալոգների մասին անգամ չեմ ուզում խոսել, դրանք ուղղակի անտանելի են: Բայց այդ մարդիկ գրում են սցենարներ, որոնք վերածվում են հեռուստասերիալների կամ ֆիլմերի ու հայտնվում եթերում: Հեռուստադիտողն էլ ստիպված է լինում ընտրել վատի և վատագույնի միջև: Իհարկե, բացառություններ լինում են, լինում են և ստացված նախագծեր , սակայն մեծամասնությամբ դրանք արտասահմանյան ֆորմատների ադափտացիաներ են, այլ ոչ մեր հեղինակների մտքի, տաղանդի արգասիքը… Կա նաև մեկ այլ հետաքրքիր ազգային ֆենոմեն, որը պարզապես տրամաբանական վերլուծության չի ենթարկվում. մեր հեռուսաեթերում կան ակնհայտ վատ, ցածրորակ, տրամաբանությունից, պատճառահետևանքային կապերից զուրկ սերիալներ:

Սցենարական կառուցվածքի մասին խոսք անգամ լինել չի կարող: Չկա՛ն ցայտուն հերոսներ, չկա՛ հերոսի նպատակ, չկա՛ն ուժեղ հակահերոսներ, չկա՛ բնավորություն: Բոլորը խոսում են նույն լեզվով, նույն ինտոնացիաներով: Ժամերով խոսում են իրենք իրենց հետ: Տեսարանը կարող է 10 րոպեից ավել տևողություն ունենալ: Հանգիստ կարող ես բաց թողնել 20, 30 սերիա ու շարունակել նայել: Ու պատկերացրեք՝ այդ ընթացքում ոչինչ չի փոխվել, ամեն ինչ նույն է: Չկա՛ շարժում, չկա՛ սյուժետային զարգացում, չկա՛ն լուրջ կոնֆիլկտներ: Բայց այսքանով հանդերձ՝ այդ սերիալները բարձր դիտելիություն են ապահովում: Այս ֆոնի վրա ինձ համար զարմանալի չէ հնդկական սերիալների այն բումը, որ հիմա կա Հայաստանում: Պատկերացնո՞ւմ եք , թե վիճակը ուր է հասել, երբ երկրի նախագահն արվեստի գործիչների հետ հանդիպման ժամանակ խոսում է սերիալների ցածր որակի մասին…

- Իսկ ինչո՞ւ է այդպես, ինչո՞ւ են ակնդիրները նման դիտողականություն ապահովում:

- Ես Ձեր հարցին հարցով կպատասխանեմ ՝ իսկ ինչո՞ւ են մարդիկ ցածրորակ ռաբիս երաժշտություն լսում, այն էլ ոչ միայն հարսանիքների, տոնախմբությունների ժամանակ, այլև տանը, մեքենանների մեջ, ամենուր: Կամ ինչո՞ւ են երեկոյան զգեստներով  համալսարան գնում, դուրս գալիս գնումներ կատարելու… Ձևավորվել է ինչ-որ հակամշակութային դաշտ, որտեղ գործում է ինչքան վատ, այնքան լավ սկզբունքը: Բայց ես լավատես եմ: Վստահ եմ՝ ժողովրդի կենսամակարդակի բարձացմանը զուգնթաց կավելանա նաև որակյալ մշակույթի պահանջը: Բացի այդ, այսօր էլ կան արվեստի գործիչներ, որոնք, չնայած համընդհանուր տենդենցներին, իրենց աշխատանքով փորձում են իրավիճակը շտկել: Ընդգծեմ՝ ես հիմա չեմ խոսում ինչ-որ բացառիկ բովանդակությամբ սերիալների մասին, այլ ընդամենը հետաքրքիր, դիմանիմիկ զարգացող սյուժեով, հետաքրքիր հերոսներով և կոնֆլիկտներով, գրագետ արված նախագծի մասին: Սա ամենաքիչն է, որին պետք է ձգտել:

- Պարոն Ղուկասյան, անցում կատարենք նաև գեղարվեստական ֆիլմերին. վերջին շրջանում ֆիլմարտադրությունը, կարծեք, թե բավական ակտիվ է: Տարեկան կտրվածքով մի քանի ֆիլմեր են նկարահանվում, մեծամասամբ, կատակերգական ժանրի: Արդյոք այդ քանակն իր հետ որակ բերում է:

- Վստահաբար, բերում է, չնայած խոսել լուրջ արդյունքների մասին, դեռևս վաղ է: Օրինակ կարող եմ բերել Մհեր Մկրտչյանի «Կյանք ու կռիվ» ֆիլմը, որը, չնայած, կոմեդիայի ժանրից չէ, բայց բավականին լայն արձագանք է գտել: «Որոգայթ» լիամետրաժ գեղարվեստական ֆիլմը, որի սցենարը ես եմ հեղինակել, նույնպես կոմեդիայի ժանրից չէ, բայց բավականին երկար մնաց կինովարձույթում: Կան նաև մեկ-երկու հետաքրքիր կինոֆիլմեր, որոնք արժանի են ուշադրության: Ժանրային առումով ես դեմ չեմ կոմեդիաներին: Ասեմ ավելին, ինքս հիմա այդ ժանրի ֆիլմի սցենար եմ ավարտել, որը, հուսով եմ, հաջորդ տարվա վերջին կինոէկրաներին կհայտնվի…

- Ինքներդ՝ որպես հանդիսատես, հետևո՞ւմ եք այդ ֆիլմերին, դրանք կարո՞ղ են տեղ գտնել Ձեր ֆիլմադարանում:

- Չեմ ստի՝ ոչ բոլոր հայկական արտադրության ֆիլմերն եմ դիտում: Երբեմն միայն ֆիլմի թրեյլերից հետո տվյալ ֆիլմը դիտելու ցանկությունս իսպառ վերանում է: Բայց կան ռեժիսորներ, որոնց հետաքրքիր է հետևել: Կան դերասաններ, որոնց խաղն ինձ նույնպես հետաքրքիր է, եթե նույնիսկ պրոյեկտը կարելի է ձախողված համարել:

- Շատերը ֆիլմարտադրությունը որպես բիզնես են դիտարկում, ինչն էլ երկրորդ պլան է մղում մշակութային մոտեցումը:

- Ներկա պահին ֆիլմարատադրությունը Հայաստանում չի կարելի որպես բիզնես դիտարկել, քանի որ արդարացված չէ այն գումարների ներդրումը, որոնցով ֆինանսավորվում է ֆիլմը: Այդ գումարներն ուղղակի ետ չեն գալիս: Մեկ-երկու օրինակները ավելի շուտ բացառություն են, քան օրինաչափություն: Իրականում, մեր երկրում չկան օբյեկտիվ պատճառներ կինոարտադրությունը զարգացնելու համար: Մեզ նման թույլ տնտեսություն ունեցող երկրների համար չկա որևէ խթան՝ այս ոլորտում բեկում մտցնելու համար:

- Ի՞նչն է պատճառը, որ ֆիլմարտադրողները մեծ գումարներ են ներդնում մեկանգամյա դիտման համար նախատեսված ֆիլմերում: 

- Մարդիկ նկարահանում են այնպիսի ֆիլմեր, ինչպիսիք կարողանում են (ժպտում է): Գիտեք, մեկանգամյա դիտման համար նախատեսված ֆիլմեր արտադրվում են ոչ միայն Հայաստանում, այլև ԱՄՆ-ում, Ռուսաստանում և այլուր: Խնդիրը կայանում է նրանում, որ այնտեղ այդ ֆիլմերից զատ նկարահանվում են նաև բավականին լուրջ ու հետաքրքիր ֆիլմեր և այդ տարբերությունն այդքան ակնհայտ չէ, ինչպես մեզ մոտ… Այստեղ, վստահ եմ՝ ֆիլմի գաղափարը ծնվելու պահից մինչև նկարահանումների ավարտն այդ մարդիկ մտածում են, որ հետաքրքիր, մնայուն աշխատանք են ստեղծում, որը բոլորին դուր կգա և երկար ժամանակ կմնա կինավարձույթում: Այդպես մտածելու պատճառն այն է, որ կինոարտադրության պրոցեսին լուրջ չեն վերաբերվում: Չունենք կայացած պրոդյուսերական ինստիտուտներ, բուհեր կամ կրթoջախներ, որոնք ապագա, ժամանակակից կինոսերունդ պետք է կրթեն:

- Բայց ամեն օր են նման կենտրոններ բացվում: Փաստորեն, այստեղ էլ բախվում ենք որակյալ մասնագետների բացակայությանը:

- Ես առիթ ունեցել եմ զրուցելու մարդկանց հետ, որոնք դասախոսում են նմանօրինակ հաստատություններում: Նրանք, մեծամասամբ, բացարձակ գաղափար չունեն ժամանակակից կինոյի և ֆիլմարտադրության տենդենցների մասին: Եթե դասախոսն իր առաջին դասաժամին հայտարարում է, թե Հոլիվուդը միայն աղբ է նկարահանում, և որ ամբողջ ուսուցման համակարգը կառուցվում է միայն հեղինակային կինոյի բազայի գիտելիքների վրա, ապա հասկանալի է, թե ինչու չկան մասնագետներ: Ես դեմ չեմ հեղինակային կինոյին, ավելին, կան նաև ժամանակակից հայ ցայտուն հեղինակներ, որոնք արժանի ֆիլմեր են ստեղծում: Բայց դա բոլորովին այլ պատմություն է: Ինձ համար չկան հեղինակային, կոմերցիոն և այլ հասկացություններ: Կա լա՛վ կամ վա՛տ ֆիլմ:

- Լավ անեկդոտ պատմողը կարո՞ղ է կատակերգական ժանրի լավ դերսան դառնալ, կամ՝ լավ սցենար գրել, թե՞ երկու դեպքում էլ անհրաժեշտ է լավ դպրոց անցնել:

- Կարող է, իհարկե, բայց պայմանով, որ բնածին տաղանդի հետ միասին տվյալ մարդը աշխատասիրություն ունենա, սովորելու ձգտում: Կան բավականին հայտնի կինոգործիչներ, որոնք պրոֆեսիոնալ կրթություն չեն ստացել: Օրինակ` նույն Քվենտին Տարանտինոն: Բայց նա սովորել է, սովորել անդադար: Երբեմն երիտասարդ կինոգործիչներին հարցնում ես, թե ո՞րն է տեսածդ վերջին ֆիլմն ու ապշում պատասխաններից. մարդիկ ժամանակ չունեն ֆիլմ դիտելու, բայց ուզում են ֆիլմ նկարել: Հետաքրքիր է՝ ո՞ւմ համար:

- Դուք աշխատում եք նաև ռուսական շուկայի համար: Որակապես շա՞տ ենք զիջում նրանց:

- Որակապես՝ այո, զիջում ենք, տաղանդով՝ ոչ: Օբյեկտիվ և սուբյեկտիվ պատճառներ կան, որոնք փոխկապակցված են: Օբյեկտիվ պատճառներից է այն, որ Հայաստանում հեռուստասերիալների և նույնիսկ կինոֆիլմերի բյուջեներն ուղղակի ծիծաղելի են: Սուբյեկտիվ պատճառներից ամենակարևորը մասնագետների պակասն է: Արդյունքում, եթե չկա բյուջե, չես կարող հրավիրել լավ ռեժիսորի, սցենարիստի, օպերատորի և նույնիսկ դերասանի… Բայց այստեղ կա մի շատ կարևոր «բայց»՝ մենք իսկապես տաղանդավոր կինոգործիչներ ունենք, որոնք կարող են որակյալ հեռուստա և կինո արտադրանք ստեղծել, այն էլ` ոչ միայն հայկական շուկայի համար: Սկանդինավյան երկրները, որոնք նույնպես փոքր շուկա ունեն, իրենց արտադրանքն արտահանում են ԱՄՆ և Եվրոպա: Օրինակ` հանրահայտ «Կամուրջ», «Սպանություն» և այլ նախագծերը, որոնք ի սկզբանե նկարահանվել են տեղական շուկայի համար: Դա բավականին լուրջ բիզնես է: Սակայն սրանով պետք է զբաղվել, հավաքել մասնագետների և լուրջ նպատակներ դնել:

- Հաճախ ռեժիսորները պնդում են, որ պետք է տարանջատել բազմասերիանոց գեղարվեստական ֆիլմն ու սերիալը միմյանցից: Ո՞րն է այդ երկուսի հիմնական տարբերությունը:

- Տարբերությունները բավականին շատ են: Եթե գեղարվեստական ֆիլմի համար դու ունես կոնկրետ տևողություն, որի ժամանակ պետք է կարողանաս պատմել քո պատմություն, ապա հեռուստաֆիլմերի դեպքում մոտեցումն այլ է՝ պետք է անդադար պահել լարվածությունը, ստիպել մարդուն, որ վաղը նույնպես ցանկություն ունենա դիտելու սերիալի շարունակությունը: Բայց թե՛ լիամետրաժ ֆիլմերի և թե՛ հեռուստասերիալների դեպքում, հաջողության հիմանական գրավականը պատմությունն է: Ամերիկացիները վաղուց են հաշվարկել, որ հաջող պրոյեկտի ութսուն տոկոսը դա հաջող և հետաքրքիր պատմություն է` սցենարը: Եթե չունես լավ պատմություն, նույնիսկ հանճարեղ ռեժիսոր լինելով` չես կարող լավ ֆիլմ ստեղծել: Սա ոչ մի դեպքում չի ստորադասում ռեժիսորի, դերասանի, կամ մյուսների ավանդը ֆիլմի հաջողության գործում: Հակառակը, հենց այդ մարդիկ են, որ թղթի վրա գրված պատմությունը վերածում են ֆիլմի, ֆիլմին կենդանություն և շունչ են տալիս, հանդիսատեսին ստիպում ուրախանալ և հուզվել, ապրել հերոսի ճակատագրով: Կոլեկտիվ աշխատանք, որտեղ յուրաքանչյուր մասնակից ունի իր բաժին պատասխանատվությունը:

- Խոսելով սերիալների մասին՝ չմոռանանք, որ դուք առաջին հայկական սերիալի սցենարիստն եք (Վերվարածներ` հեղ.): Այս տարիների ընթացքում սերիալները որակական փոփոխություն կրե՞լ են:

- Այն ժամանակ սերիալ նկարահանելը այսօրվա ֆիլմ նկարահանելու պես մի բան էր: Մենք սովորում էինք պրոցեսում, որի արդյունքը եղավ «Որոգայթը»:

- Որը ևս քննադատություններից զերծ չէր:

- Այդ քննադատությունները մինչև հիմա էլ հնչում են, բայց անկախ դրանցից՝ «Որոգայթը» եղել և մնում է միակ հեռուստասերիալը, որն իրոք աննախադեպ դիտելիություն է ապահովել թե՛ Հայաստանում, թե՛ Հայաստանից դուրս: Արդյունքը «Որոգայթի» ադապտացիայի վաճառքն էր ռուսաստանյան հայտնի կինոընկերությանը, որոնք նկարահանեցին ֆիլմի իրենց տարբերակը՝ «Ловушка»-ն: Սա դեռևս միակ դեպք է մեր հեռուսաոլորտում, երբ Հայաստանից ֆորմատ է գնվել: Հուսով եմ՝ շարունակություն կունենա… Ինչ վերաբերում է Ձեր հարցին սկզբին, կարծում եմ՝ որակական առումով առաջնթացը տեսանելի է: Ակնհայտ վատ սերիալների կողքին երբեմն ծնվում են հետաքրքիր աշխատանքներ: Հուսանք՝ ժամանակի ընթացքում նժարը կթեքվի որակյալ, հետաքրքիր պրոյեկտների կողմը: Իհարկե, դա կլինի այն դեպքում, երբ գերակայի այն գիտակցումը, որ պետք է ոչ թե ընդօրինակել վատ նախագծերը, այլ ստեղծել նորն ու հետաքրքիրը՝ արատավորը եթերից դուրս մղելու համար:

- Հայաստանում այսքան շատ տարածված սերիալներով, պատվիրատուները, հեռուստաընկերություններն ի՞նչ հարց են փորձում լուծել:

- Սերիալներն այսօր տարածված են ոչ միայն Հայաստանում, այլև՝ աշխարհում: Դա բավականին դինամիկ զարգացող ոլորտ է, որն աշխատանքով ապահովում է դերասանների, ռեսժիսորների, օպերատորների, սցենարիստների… Հիմա չեմ խոսում լավ կամ վատ սերիալների մասին, այլ երևույթի: Հետաքրքիր գործեր Հայաստանում նույնպես արվում են: Օրինակ, ինձ հաճելիորեն զարմացրեցին «Ազիզյանները» և «Չենջ» սիթքոմները: Երկուսի մեջ էլ նոր շունչ կա, հետաքրքիր լուծումներ թե՛ սցենարական, թե՛ ռեժիսորական, թե՛ դերասանական խաղի առումներով: Նշեմ, որ երկու նախագծերի հետ էլ ես բացարձակապես ոչ մի կապ չունեմ: Դե, Հայաստանում շատ քիչ է պատահում, երբ արվեստի մարդը գովաբանում կամ գնահատում է արվեստակից ընկերոջ կողմից արված աշխատանքը: Դա վատ ավանդույթ է, որից ես փորձում եմ հեռու մնալ: Պետք է լավին լավ ասել, վատին՝ վատ (ժպտում է):

- Պարոն Ղուկասյան, ավարտելով մեր զրույցը, որպես կինոոլորտի մասնագետ՝ կցանկանայի իմանալ՝ վերջին անգամ ե՞րբ եք կինոթատրոն այցելել, ի՞նչ ֆիլմ եք դիտել ու ի՞նչ տպավորություններ ունեք: 

- Վերջինը, որ դիտել եմ կինոթատրոնում, Քլինթ Իստվուդի և Թոմ Հենքսի մասնակցությամբ «Հրաշք Գուդզոնի վրա» ֆիլմն էր՝ նկարահանված իրական դեպքերի հիման վրա: Տպավորություններս հակասական են: Իմ սուբյետիվ կարծիքով՝ ֆիլմում պակասում էր դրամատիզմը, բայց դրանից ֆիլմի գեղարվեստական արժեքը չէր տուժում: Ես, ընդհանրապես, ֆիլմեր շատ եմ դիտում, այդ թվում՝ ամերիկյան հեռուստասերիալներ: Պետք է դիտել ու սովորել: Չէ՞ որ կինոն անընդհատ գտնվում է դինամիկ շարժման մեջ, փոխվում է նաև դրա լեզուն, արտահայտչամիջոցը: Պետք է սովորել այն կինոլեզուն, որով այսօր առաջատար երկրների կինոգործիչները խոսում են իրենց հանդիսատեսի հետ: Բայց սովորել ոչ թե նմանակելու, այլ համեմատելու համար: Եթե ցանկանում ենք մեր ազգայինը ներկայացնել արտասահմանցուն, ով ոչինչ չգիտի Հայաստանի ու հայերի մասին, ապա միանշանակ կշահենք, եթե նրա հետ խոսենք իրեն հասկանալի լեզվով:

 

Հեղինակ՝ Նելլի Մարգարյան

Աղբյուր՝


Տեքստում սխալ կամ վրիպակ նկատելու դեպքում, ուղարկեք խմբագրին հաղորդագրություն` նշելով տվյալ սխալը, այնուհետև սեղմելով Ctrl-Enter:

Լրահոս

Այսօր, 16:50 Եկամուտների համատարած հայտարարագրումը միջազգային կառույցներից մեկի պարտադրանքն է. Առաքելյան Այսօր, 16:43 Ջրային պարեկները լողափին հայտնաբերել են նավակ և 16 սիգ Այսօր, 16:27 Օլիմպիական խաղերի մեդալակիրներն ու միջազգային գրոսմայստերի վարկանիշ լրացրած շախմատիստները կազատվեն պարտադիր զինվորական ծառայությունից Այսօր, 16:17 Կոբախիձեն կայցելի Ադրբեջան Այսօր, 16:13 Հայաստանում որևէ արտատարածքային միջանցքի ստեղծման մասին խոսք չի եղել․ Զախարովա Այսօր, 16:07 ՀՀ-ի բացասական արձագանքը «Զանգեզուրի միջանցքի» մասին հնչեցրած արտահայտություններին տարակուսանք է առաջացնում․ Զախարովա Այսօր, 15:58 ՆԳ նախարարը պնդում է՝ Ոստիկանության Աշտարակի բաժնի պետի ազատումը կապ չունի թմրանյութի օգտագործման կամ հայտնաբերման հետ Այսօր, 15:48 Հոբելյանական համերգ՝ նվիրված Հովհաննես Չեքիջյանի 96-ամյակին Այսօր, 15:31 Սամվել Բաբայանի կուսակցությունը հրաժարվել է միանալ Արցախի ԱԺ-ի հայտարարությանը Այսօր, 15:28 «Հայրենիքից զատ, հայրենիքից դուրս ինձ համար խաբուսիկ են բոլոր դրախտները...». Մհեր Սահակյանի հիշատակին (Տեսանյութ) Այսօր, 15:17 Բախվել են ավտոմեքենաներ. կա տուժած Այսօր, 15:13 «Զարյա-3»-ի կիրառման վերաբերյալ գնահատականները կտրվեն քրեական վարույթի արդյունքում. Արփինե Սարգսյան Այսօր, 14:59 Գևորգ Պապոյանը Բեռլինում է Այսօր, 14:49 Ադրբեջանի շինծու մեղադրանքները կոծկում են ԼՂ-ի ժողովրդի դեմ հանցագործությունները․ Օկամպո Այսօր, 14:46 ՀՀ-ում գրանցված հանցավորությունը նվազել է 1.1 տոկոսով. ՆԳ նախարար Այսօր, 14:40 Ոստիկանության ստորաբաժանումները բացահայտել են հանցագործության 131 դեպք Այսօր, 14:31 Հայաստանը ներառվել է Vanity Fair Italy-ի 2025 թվականի ճամփորդական ուղղությունների ցանկում Այսօր, 14:17 Նոնսենս է, երբ առավոտյան Իրանից ակնկալում ես աջակցություն և պաշտպանություն, իսկ երեկոյան ստորագրում ես փաստաթուղթ նույն այդ Իրանի դեմ. Վահե Հովհաննիսյան Այսօր, 14:02 Օդի ջերմաստիճանն աստիճանաբար կբարձրանա 2-3 աստիճանով Այսօր, 13:45 Արփինե Սարգսյանով նախկին նախարար Վահե Ղազարյանի փոփոխությունը, փաստորեն, բերեց ոստիկանության բեսպրեդելի նոր որակներ. Արսեն Բաբայան Այսօր, 13:33 Ընտանիքը, ընկերներն ու հարազատները վերջին հրաժեշտը տվեցին ավտովթարի հետևանքով մահացած ԱԺ պատգամավոր Մհեր Սահակյանին Այսօր, 13:23 Բայդենն իր հրաժեշտի ելույթում նախազգուշացրել է՝ ԱՄՆ-ում օլիգարխիա է ձևավորվում, որը սպառնում է ժողովրդավարության ապագային Այսօր, 13:13 Կալանավորն ածելիի սայրով մարմնական վնասվածքներ է հասցրել «Արմավիր» ՔԿՀ-ի աշխատակիցներին. Հետք Այսօր, 13:05 ՀՀ-ում ավելի քիչ են ծնվել ու ամուսնացել, ավելի շատ են մահացել և ամուսնալուծվել. ԱՎԿ Այսօր, 12:51 Մթնոլորտային օդի որակը և մոնիթորինգի կարողությունները ՀՀ-ում․ քննարկում Շրջակա միջավայրի նախարարությունում Այսօր, 12:41 Գլենդեյլը վերականգնվում է ու վերադառնում բնականոն հուն. Քաղաքապետ Այսօր, 12:38 Ադրբեջանին կոչ ենք անում թույլ տալ միջազգային իրավաբաններին հետևել հայ գերիների դատական պրոցեսներին Այսօր, 12:34 ԶՈւ-ում ծառայելուց խուսափելը շատ դեպքերում դեֆորմացված մտածողության արդյունք է. Մանասյան Այսօր, 12:28 ՔԿՀ-ներում ինքնավնասումների և ինքնասպանությունների հետ կապված համակարգային խնդիրներ կան. ՄԻՊ (Տեսանյութ) Այսօր, 12:19 Գագիկ Ծառուկյանը սթափության ուղերձ է հասցեագրում իրենց քրտինքով ապրող մարդկանց՝ թույլ չտալ չմտածված մի շրջադարձ, որի գինը կարող է դառնալ պետականության կոլապսը. Սուրենյանց Այսօր, 12:16 Փարաքար համայնքում ավագանու արտահերթ ընտրություններ կանկացվեն Այսօր, 12:13 Տիգրան Սիմոնյանը նշանակվեց Հայաստանի ֆիզիկական կուլտուրայի և սպորտի պետական ինստիտուտի ռեկտոր Այսօր, 12:11 Հայաստան-ԱՄՆ ռազմավարական գործընկերությունն էական նշանակություն ունի աշխարհաքաղաքական բարդ իրավիճակում կողմնորոշվելու առումով․ Արարատ Միրզոյան Այսօր, 12:02 Տղաներին փշի-փշի անելու, բամբակի մեջ պահելու երևույթը խայտառակություն է. Նիկոլ Փաշինյան (Տեսանյութ) Այսօր, 11:48 Ս. Պետրոս հայրապետի, Ս. Վլաս եպիսկոպոսի և Ս. Աբիսողոմ սարկավագի հիշատակության օրն է այսօր Այսօր, 11:46 Աղազարյանը ներկայացրել է Միասնական ազգային սահմանադրական կուսակցության խորհրդանիշի նախագիծը Այսօր, 11:41 Բաքվում պահվող բոլոր հայերի հայրենիք վերադարձը մտնում է ՀՀ պետական մարմինների պարտավորությունների մեջ. Արցախի ԱԺ Այսօր, 11:37 «Shoonch»․ բարձրորակ ջուր և թարմություն ամեն կաթիլում (Տեսանյութ) Այսօր, 11:35 Երևանում հանկարծամահ է եղել սովետական տարիներից հայտնի «Դքի Նորոյի» կինը Այսօր, 11:32 Երեխայի նկատմամբ բռնություն գործադրել պետք չէ, ինչպես ասում են՝ պետք է սեփական գլուխը պատերով տալ. Նիկոլ Փաշինյան (Տեսանյութ) Այսօր, 11:29 Բռնությունը մեր ընտանեկան ավանդո՞ւյթն է, եթե այո, ուրեմն պետք է արմատախիլ անել այդ ավանդույթը. Նիկոլ Փաշինյան Այսօր, 11:20 Փաշինյանը կմեկնի Դավոս՝ մասնակցելու Համաշխարհային տնտեսական ֆորումին. մասնակիցների ցանկում է նաև Ալիևը Այսօր, 11:12 Հայաստանն ու ԱՄՆ-ն հեռու են ռազմավարական դաշնակից լինելուց. Սարգսյան Այսօր, 11:04 ՀՀ ԶՈՒ ԳՇ պետը Բրյուսելում մասնակցում է ՆԱՏՕ-ի ռազմական կոմիտեի նիստին Այսօր, 11:00 Հայաստանը ողջունում է Գազայում հրադադարի հաստատման համաձայնագիրը Այսօր, 10:54 Ծիծեռնակաբերդի խճուղի 5 հասցեում տեղակայված մարզահամալիրը կծառայի որպես հավաքականների մարզման կենտրոն Այսօր, 10:40 Հանրապետությունում շարունակվում է սեզոնային գրիպի Ա տեսակի H1pdm09 ենթատեսակի շրջանառությունը Այսօր, 10:36 Լիբանանում հայ է սպանվել Այսօր, 10:31 Վահան Կոստանյանը հանդիպել է ԱՄՆ կոնգրեսականներ Փրենկ Փալոնի և Դեյվիդ Վալադաոյի հետ Այսօր, 10:21 Սիրո Ամիրխանյանը նշանակվել է գլխավոր հարկադիր կատարող Այսօր, 10:16 Սնանկության գործով 11 նոր կառավարիչ համալրել է ոլորտը Այսօր, 10:14 Տիգրան Ավինյանն ընդունել է ՀՀ-ում Լյուքսեմբուրգի Մեծ Դքսության արտակարգ և լիազոր դեսպանին Այսօր, 10:11 Հրդեհ է բռնկվել Պարույր Սևակ թաղամասում գտնվող ավտոպահեստամասերի խանութում Այսօր, 09:48 ՀՀ-ԱՄՆ-ն փաստաթղթում խուսափել են ամրագրել «բռնի տեղահանություն» եզրույթը և արցախցիների բռնի տեղահանությունը սահմանել են որպես ճգնաժամ․Աբրահամյան Այսօր, 09:39 Էլեկտրաէներգիայի անջատումներ՝ Երևանում և մարզերում Այսօր, 09:36 Վայոց ձորի մարզում, Աշոցքի և Ապարանի տարածաշրջաններում ձյուն է տեղում Այսօր, 09:33 «Հրապարակ». Վահագն Խաչատուրյանը լավ պահերը մի քանի անգա՞մ է կրկնում Այսօր, 09:32 «Փաստ». Փաշինյանն ու իր ՔՊ-ն Հայաստանի ամենավատ իշխանությունն են՝ առավել քան երբևէ Այսօր, 09:30 «Ժողովուրդ». Կառավարությունը փորձում է մանր և միջին բիզնեսի վերջը տալ Այսօր, 09:29 «Հրապարակ». Մախաթը պարկում պահել հնարավոր չէ Այսօր, 09:26 «Ժողովուրդ». ՔՊ-ականները սրտատրոփ սպասում են Նիկոլ Փաշինյանի հետ հերթական հանդիպմանը Այսօր, 09:22 «Փաստ». Ինչպիսին պետք է լինի երկրի համար պատասխանատվություն ստանձնող նոր առաջնորդը Այսօր, 09:20 «Հրապարակ». Հովիկ Աղազարյանին «էվակուացնելու» օպերացիան շարունակվում է Այսօր, 09:16 «Ժողովուրդ». Սերոբ Գասպարյանը կշարունակի՞ մնալ ԱԱԾ մեկուսարանում, թե՞ ազատ կարձակվի Այսօր, 09:14 «Հրապարակ». ԵՄ-ին անդամակցելու նախագիծը իշխանական պատգամավորները համարում են «արկածախնդրություն՝ վտանգավոր հետևանքներով» 15/01/2025 22:29 Ինչու՞ են փոխվում համային նախասիրությունները հղիության ընթացքում 15/01/2025 22:13 Բենզինի դիմաց կեղծ թղթադրամով է վճարել 15/01/2025 21:58 ՔՊ-ի գործունեությունը օրգանապես հակասում է ՀՀ պետական շահերին 15/01/2025 21:39 Թուրքիայում հայտարարել են՝ գրոհ է ձեռնարկվել «Թուրքական հոսքի» վրա 15/01/2025 21:22 Իսրայելն ու Պաղեստինը համաձայնության եկան․ հրադադար կհաստատեն 15/01/2025 21:10 Կոստանյանը Փալոնի և Վալադաոյի հետ է հանդիպել 15/01/2025 20:48 Ինչ արդյունքներ են գրանցվել Հայաստանի շախմատի տղամարդկանց 85-րդ և կանանց 80-րդ առաջնությունների առաջին խաղափուլում 15/01/2025 20:29 Հայաստանի մի շարք մարզերում մառախուղ է, ճանապարհներին՝ ցածր տեսանելիություն 15/01/2025 20:12 Պարադահուկավազորդ Գարիկ Մելքոնյանը՝ Համաշխարհային ուսանողական ձմեռային խաղերի բրոնզե մեդալակիր 15/01/2025 19:54 Առուշ Առուշանյանի կալանքի ժամկետը երկարացրին 15/01/2025 19:40 Ականջի վարակային բորբոքում` նորածինների մոտ․ Ինչ անել 15/01/2025 19:21 Պաշտպանության ոլորտում Իրանի և Ռուսաստանի համագործակցությունը ոչ մեկի համար սպառնալիք չի հանդիսանում․ Իրանի արտգործնախարար 15/01/2025 19:06 Մեղադրական դատավճիռ է կայացվել Ջալալ Հարությունյանի նկատմամբ 15/01/2025 18:54 ԱԳՆ-ի հայտարարությունը․ «Հարգանքի տուրք մատուցելով Բաքվի ջարդերի զոհերի հիշատակին՝ խորապես հավատում ենք, որ միայն կայուն խաղաղությունը կարող է կանխել այսպիսի ոճրագործությունների կրկնությունը» 15/01/2025 18:28 Հայ-ամերիկյան փաստաթուղթը նոր պարտավորություններ կամ երաշխիքներ չի սահմանում՝ Հայաստանի անվտանգությունն ամրապնդելու համար․ Վարդան Օսկանյան 15/01/2025 18:21 Բայդենի և Բլինքենի կողմից Հայաստանին օգնելու ճիշտ ժամանակն այն էր, երբ Ադրբեջանը ոչնչացնում էր Արցախը, բայց նրանք նախընտրեցին ռազմական օգնություն ուղարկել ցեղասպան Բաքվին․ Արամ Համբարյան 15/01/2025 18:10 Աղոթում եմ նրանց համար, ովքեր կորցրել են իրենց տները, ովքեր անհամբեր սպասում են լուրերի՝ իրենց հարազատներից․ ԱՄՆ դեսպանը՝ Կալիֆորնիայում կործանարար հրդեհի մասին 15/01/2025 18:04 Հայ-ռուսական զորավարժություններ պլանավորված չեն․ Պապիկյան 15/01/2025 17:58 ՀՀ ԶՈւ պետք է ունակ լինի պաշտպանելու Հայաստանի տարածքային ամբողջականությունն ու սուվերենությունը. Պապիկյան 15/01/2025 17:53 Գլխավոր դատախազությունը պահանջում է Վարչական դատարանի դատավոր Անի Հարությունյանից բռնագանձել 17 անշարժ գույք, շուրջ 1 միլիարդ դրամ 15/01/2025 17:48 Սուրեն Պապիկյանը չի հիշում՝ մասնակցե՞լ է 2020 թվականի սեպտեմբերի 30-ի ԱԽ հայտնի նիստին, թե՞ ոչ 15/01/2025 17:44 LIVE. ԱԺ պատգամավոր Մհեր Սահակյանի հոգեհանգստի արարողությունը 15/01/2025 17:43 Որ դեպքերում Սուրեն Պապիկյանը Զինված ուժերին կրակելու հրաման կտա 15/01/2025 17:34 Կուզե՞ք հայտարարեմ, որ մեր դեմ խաղ չկա, ինչ ուզեք՝ հայտարարեմ, բայց ես ուզում եմ, որ մենք ճիշտ խոսենք. Պապիկյան 15/01/2025 17:28 Քանի դեռ ՀԱՊԿ մեր գործընկերները չեն փոխել իրենց վերաբերմունքն ու դիրքորոշումը, մեր վերաբերմունքն ու դիրքորոշումը լեգիտիմ է և բխում է ՀՀ շահերից. Պապիկյան 15/01/2025 17:23 Փոփոխությունների արդյունքում ամառային զորակոչի թվաքանակն ավելացել է 1/5-ով. Պապիկյան 15/01/2025 17:20 Հայաստանը շահագրգիռ է Ռուսաստանի հետ համագործակցությունը պահել բարձր մակարդակի վրա. Սուրեն Պապիկյան 15/01/2025 17:11 Հայ-ամերիկյան ռազմավարական համագործակցության փաստաթղթից պարզ չէ՝ ո՞րն է հայկական շահը․ Արտակ Զաքարյան 15/01/2025 17:00 Հնարավոր է՝ չեղարկենք օրենքը, որով թույլատրվում էր զորակոչիկին ծառայել ծառայության մեջ գտնվող եղբոր հետ. Պապիկյան 15/01/2025 16:52 Դատախազությունը քաղաքացիներին հորդորում է զերծ մնալ սոցիալական հարթակներում «Ֆանտաստիկ արժեքով գումարներ փոխանակելու» և նմանօրինակ այլ առաջարկներից օգտվելուց 15/01/2025 16:50 Արտարժույթի առուվաճառքի լիցենզիա ստացած անձանց մոտ իրականացվելու են ստուգումներ 15/01/2025 16:47 Չեմ տեսնում հիմքեր, որ տարածաշրջանը կարող է էսկալացվել. ՀՀ պաշտպանության նախարար 15/01/2025 16:41 Կիսում եմ վարչապետի տեսակետը՝ պետք չէ բանակը սրբագործել. Սուրեն Պապիկյան 15/01/2025 16:34 Կիսելյովի հաղորդումը կարող է արգելվել Հայաստանում. մեր հեռուստադիտողը առանձնապես մեծ կարոտով չի սպասում այդ հաղորդմանը. Հայրապետյան 15/01/2025 16:27 2024 թվականը ձեռքբերումների տարի էր. Սուրեն Պապիկյան

Տվյալ բաժնի վերջին նյութերը