13/04/2018 19:33
«Հարսանիք թիկունքում» կամ... հայտնի է ապրիլյան պատերազմի թեմայով ներկայացման պրեմիերայի օրը. մանրամասնում է Տիգրան Վիրաբյանը
Գյումրու Վարդան Աճեմյանի անվան պետական դրամատիկական թատրոնում հատուկ Մշակույթի նախարարության պատվերով Ապրիլյան պատերազմի թեմայով պատրաստվող ներկայացման մասին Aysor.am-ն ընթերցողներին արդեն տեղեկացրել է: Մեզ հետ հերթական զրույցում թատրոնի տնօրեն Տիգրան Վիրաբյանն ընդգծեց՝ ներկա պահին ստեղծագործական պրոցեսը բուռն ընթացքի մեջ է, բեմական փորձերը գրեթե ավարտին են մոտենում:
«Վստահ էմ՝ սա լինելու է արցախյան թեմայով վերջին տարիների լավագույն աշխատանքներից մեկը: Ինչո՞ւ ոչ՝ նաև խաղացանկի այցեքարտային ներկայացումներից: Ճիշտ է, գործողությունները հիմնականում Ապրիլյան պատերազմի օրերին են կատարվում, սակայն ընդհանուր ներկայացումը խոսում, բարձրաձայնում է արցախյան խնդրի մասին: Չեմ կարծում, թե այս 25 տարիների ընթացքում եղել է գեթ մեկ օր, որ մենք պատերազմի մեջ չենք գտնվել: Արդեն իսկ բեմը լիովին ձևավորված է, երաժշտությունն՝ ամբողջովին պատրաստ», - մանրամասնեց Տիգրան Վիրաբյանը:
Շուրջ մեկ ամիս առաջ թատրոնի ստեղծագործական կազմը հայկական երկրորդ հանրապետությունում հանդիպել է Արցախի Մշակույթի, երիտասարդության հարցերի և զբոսաշրջության նախարար Սերգեյ Շահվերդյանի հետ: Երկարատև քննարկման արդյունքում վերադարձից հետո Գյումրու թատրոնի գլխավոր ռեժիսոր, բեմադրիչ Լյուդվիգ Հարությունյանը ներկայացման մեջ մի շարք փոփոխություններ է արել, որոնք առավել շահավետ և իրական են դարձնում պատրաստվող աշխատանքը:
«Շատ կարևոր ինֆորմացա ստացանք այն մարդկանցից, ովքեր տարիներով ապրել են այդ ամենի մեջ: Որոշ մասսայական տեսարաններ են ավելացել, որոշ տեսարաններ էլ փոխվել են՝ ներկայացումն առավել մոտեցնելով իրականությանը», - նշեց մեր զրուցակիցը:
Ներկայացման հավանական վերնագրերի մեկը «Հարսանիք թիկունքում»»-ն է, որը շատերիս մոտ անմիջապես ասոցացվում է «Հարսանիք լեռներում» օպերացիայի հետ:
«Վերնագրի մի քանի տարբերակ ենք քննարկում, սա էլ դրանցից մեկն է: Աստված մի արասցե, եթե մի օր մենք նորից վերածվենք թիկունքի՝ կկարողանանք նաև թիկունքում հարսանիքներ անել: Ու խոսքը բոլորովին էլ հարսանիք բառի բուն իմաստի մասին չէ, այլ՝ հաղթանակի ու ուրախության», - հավելեց տնօրենը:
Վերջին շրջանում, կարծեք, սկսել ենք կարևորություն տալ ոչ միայն ֆիլմերի, այլև ներկայացումների համար գրվող երաժշտություններին: Այս ներկայացումն էլ բացառիկների պես ունի հատուկ իր համար գրված երաժշտություն, որի կոմպոզիտորը ՀՀ Վաստակավոր արտիստ Հայկոն է:
«Այն բարի ավանդույթը, որ ներկայացումների համար հատուկ երաժշտություններ են գրվում, բոլորովին վերջերս վերականգնվեց: Դա ժամանակին պարտադիր պայման էր, ու հանդիսատեսը հետաքրքրված էր ոչ միայն պիեսով, այլև հատուկ այդ պիեսի համար գրված երաժշտությամբ, բեմի նկարչական ձևավորմամբ և այլն… Հավատում եմ, կգան այնպիսի օրեր, երբ ստեղծագործական խմբի յուրաքանչյուր անդամ կունենա իր հանդիսատեսը: Դա շահագրգռող ու շահեկան է ցանկացած ներկայացման համար», - ընդգծեց նա:
Ապրիլի 25-ից հետո կնկարահանվի ներկայացման տեսահոլովակը, որի ռեժիսորն է լինելու Հրաչ Քեշիշյանը, օպերատորը՝ Սուրեն Թադևոսյանը.
«Շատ հետաքրքիր լուծումներ են որոշվել, տեսահոլովակը նարահանվելու է Գյումրու դրամատիկական թատրոնի բեմում: Նրանում կտեսնենք և՛ Հայկոյին, և՛ երաժշտական ձևավորման մեջ ներգրավված մյուս արտիստներին ու մեր թատրոնի՝ այս ներկայացման մեջ զբաղվածություն ունեցող դերասաններին»:
Պիեսի հեղինակն Անահիտ Աղասարյանն է, բեմադրիչը՝ թատրոնի գլխավոր ռեժիսոր Լյուդվիգ Հարությունյանը: Բեմի նկարչական ձևավորումը պատկանում է Գարեգին Եվանգուլյանին: Ներկայացման ընդհանուր բյուջեն կազմում է 8-10 մլն դրամ, որի պատկառելի մասը տրամադրել է ՀՀ Մշակույթի նախարարությունը: Սեփական միջոցներից ներդրում է արել նաև Գյումրու դրամատիկական թատրոնը:
«Պետական թատրոնի համար սա ներկայացման վրա ծախսվող պատկառելի բյուջե է: Ե՛վ ձևավորումն է շքեղ, և՛ երաժշտությունն ու տեսահոլովակը: Նաև զգեստների ձևավորում ենք արել, յուրաքանչյուր դերակատարի համար մի քանի զգեստ է կարվել: Էժան չէ նաև հետարտադրական պրոցեսը՝ գովազդային արշավ, պոստերներ, հոլովակներ», - խոստովանեց թատրոնի տնօրենը:
Պրեմիերան տեղի կունենա մայիսի 30-ին և 31-ին: Առաջնախաղին հյուրեր կլինեն ոչ միայն Հայաստանի Հանրապետությունից, այլև՝ Արցախից: Ինչպես Տիգրան Վիրաբյանը նկատեց՝ սա համահայկական թեմա է, որին պետք է անընդհատ անդրադառնալ: Դիտարկմանը չկա՞ մտահղացում այս ներկայացումը փառատոնի շրջանակներում Հայաստանից դուրս հանելու, Aysor.am-ի զրուցակիցը պատասխանեց.
«Իհարկե, ես կցանկանայի, որ շատ մարդ դիտեր այս ներկայացումը, մասնավորապես՝ այլազգիներ, բայց այստեղ բարձրացված խնդիրն այնքան էլ չի հետաքրքրի օտարազգիներին: Այլ բան, որ այն խաղանք քաղաքներում, որտեղ հայ համայնք կա: Ցավոք, փորձը ցույց է տվել, որ նման խնդիրները հետաքրքրում են միայն մեզ՝ հայերիս»: