06/12/2018 22:30
Թատրոններում ծագած բոլոր խնդիրների, միջանձնային կոնֆլիկտների հիմնական պատճառը Թատրոնի օրենքի բացակայությունն է. Լիլիթ Մակունց
Ամիսներ առաջ Հայաստանում տեղի ունեցած իշխանափոխությունից հետո Մշակույթի նախարարության ղեկը վստահվեց Լիլիթ Մակունցին, ով հատկապես սկզբնական շրջանում միանշանակ չընդունվեց հանրության ու մշակութային գործիչների մի ստվար հատվածի կողմից: Հիմնական պատճառը նորանշանակ նախարարի երիտասարդ տարիքն ու մշակութային ոլորտից չլինելն էր:
Մեկտեղ, կարելի է ասել, որ իշխանափոխությունը առիթ դարձավ, որ մշակութային շատ հաստատություններում տարիներ շարունակ դժգոհ «բնակիչները» բարձրաձայնեն իրենց դժգոհությունների մասին՝ ակնկալելով խնդրի՝ իրենց կողմից սպասված արդարացի լուծում. արդեն 6 օր է՝ Սոս Սարգսյանի անվան համազգային թատրոնում գործադուլ է, Սունդուկյան թատրոնում ամեն ինչ այնքան էլ խաղաղ չէ, կինոռեժիսոր Հովհաննես Գալստյանն էլ դեկտեմբերի 3-ից հացադուլ է հայտարարել՝ պահանջելով, որ նախարարությունն ու Կինոկենտրոնը հատկացնեն իրեն այն գումարը, որի միջոցով շուրջ երկու տարի առաջ սկսված ֆիլմի նկարահանումները ավարտին կհասցվեն:
Aysor.am-ը Մշակույթի նախարարի պաշտոնակատար Լիլիթ Մակունցի հետ զրուցել է ոչ միայն ոլորտին վերաբերվող խնդիրների, այլև նրա քաղաքական նկրտումների մասին: Դեկտեմբերի 9-ին կայանալիք արտահերթ խորհրդարանական ընտրություններից հետո ռեյտինգային ընտրակարգով առաջադրված թեկնածուն կշարունակի՞ մնալ գործադիրում, թե՞ կնախընտրի օրենսդիր մարմինը:
- Տիկին Մակունց, նախընտրական քարոզարշավն արդեն ավարտին է մոտեցել, սակայն, նկատելի է, որ անձամբ դուք այնքան էլ ակտիվ չէիք այդ առումով: Ինչո՞վ էր դա պայմանավորված:
- Չէի ասի, թե պասիվ եմ. հանդիպումներ եմ ունենում բակերում, սոցցանցերում եմ բավականին ակտիվ… Այո՛, եթերում ելույթ չեմ ունեցել, հրավիրված չեմ եղել բանավեճի… Քարոզարշավը գնահատում եմ բավականին հետաքրքիր, քանի որ նոր քաղաքական մշակույթ է սկսում ձևավորվել՝ բանավեճերի տեսքով: Ոչ միայն առանձին թեկնածուների միջև են լինում բանավեճերը, այլև երեկ տեսանք, որ կուսակցությունների ու դաշինքների առաջին դեմքերի մասնակցությաքաղաքականությամբ զբաղվում են վերջին 6-7 ամիսների ընթացքում: Մեկտեղ, քանի որ բանավեճային մշակույթը նախկինում մեզ մոտ չի եղել, ապա բոլոր կողմերը դրսևորում են ոչ սովորական բանավեճերին համահունչ խոսք ու դիրքորոշում: Սակայն, կարծում եմ՝ ամեն ինչ հղկելի է:
- Ո՞ւմ կողմից կցանկանայիք բանավեճի հրավեր ստանալ:
- Որևէ քաղաքական ուժի կողմից առաջադրված ցանկացած թեկնածուի հետ բանավեճի առաջարկին սիրով կարձագանքեի: Դա հետաքրքիր է մի քանի առումով. նախ, անմիջական ձևաչափով հստակեցնում ես քո դիրքորոշումները, ակներև է դառնում մրցակցի արժեհամակարգը, մոտեցումը՝ խնդիրներին: Միևնույն ժամանակ կարողանում ես դրսևորել քո ներուժը, պոտենցիալը…
- Սկզբում հանրությունը Ձեզ միանշանակ չընդունեց: Ըստ Ձեզ՝ ի՞նչն էր դրա պատճառը, ու արդյոք հիմա վերաբերմունքի փոփոխություն նկատում եք:
- Այդ վերաբերմունքը նորմալ էր, որովհետև մշակույթի ոլորտից չէի, երբեք այդ ոլորտում գործունեություն չեմ ծավալել, առաջին դիրքերում հանդես չեմ եկել, ու բնական է, մարդիկ չէին ճանաչում ու մտավախություններ ունեին: Վերաբերմունքի փոփոխություն, այո՛, զգացել եմ, և դրա համար ջանք ու եռանդ չեմ խնայել, որպեսզի մարդիկ վստահեն ու համոզված լինեն՝ այն, ինչ անում եմ՝ չեմ անում սեփական շահերից ելնելով: Իմ միակ հետաքրքրությունը ոլորտի գործիչներին օգտակար լինելն է, ոլորտի զարգացմանը նպաստելը:
- Տիկին Մակունց, մշակույթի ոլորտում բացթողումները շատ են, հատկապես աչքի է ընկնում , որ մենք չունենք թատրոնի մասին օրենք: Վերջին շրջանում էլ թատերական տարբեր հաստատություններում ներքին խժդժություններ կան: Ե՞րբ ենք ի վերջո նման օրենք ունենալու, որ կարողանանք շատ թերացումներ շտկել:
- Շատ ճիշտ նշեցիք, այսօր այն բոլոր խնդիրները, որ ծագում են թատրոններում, ստեղծագործական խմբի ու տնօրինության միջև ծագած միջանձնային կոնֆլիկտները ծնվում են հենց մեկ հիմնական պատճառով՝թատրոնի օրենք գոյություն չունի, և այդ հարաբերությունները ոչ մի կերպ չեն կարգավորվում: Հիմա արդեն իսկ կա հանձնաժողով, որը զբաղվում է թատրոնի օրենքի նախագծի մշակմամբ: Այն հանրային քննարկում կանցնի, այնուհետև կներկայացվի Խորհրդարան: Սա մեզ համար օրակարգային խնդիր է, ինչպես նաև կինոյի հարցը…
Զրույցի մանրամասներն՝ այստեղ