04/10/2019 19:24
Չեմ ուզում հերքել, որ նրանց երաժշտության մեջ կարող են լինել սատանիստական մոտիվներ, բայց դա չի նշանակում, որ այդ համերգը քարոզ է. Անդրե Սիմոնյան
Ես չեմ ուզում հերքել, որ նրանց երաժշտության մեջ կարող են լինել հակաքրիստոնեական կամ սատանիստական մոտիվներ, բայց դա չի նշանակում, որ այդ համերգը քարոզ է, Aysor.am-ի հետ զրույցում նշեց երաժիշտ, «The Beautified Project» ռոք խմբի հիմնադիր Անդրե Սիմոնյանն՝ անդրադառնալով այսօր Երևանում նախատեսված լեհական «Vader» ռոք խմբի համերգի շուրջ ծավալված քննարկումներին։
«Քարոզն այն է, երբ, օրինակ, Եհովայի վկաները փողոցում անվճար թերթոններ են բաժանում, ժողովրդին խոստումներ են տալիս, ուղղորդում և այլն: Իսկ սա պետք է լիներ շատ մասնագիտացված փոքրիկ համերգ, որին ներկա գտնվելու համար տոմսեր էին գնելու (գնել) միայն այս երաժշտության սիրահարները, որոնց թիվը սուղ է: Դա չպետք է որևէ կերպ հուզի կամ խանգարի հասարակությանը, որովհետև որևէ ձև նրանք չեն խանգարում կողքիններին», - ընդգծեց Անդրե Սիմոնյանը:
Երաժիշտը նկատեց՝ ռոք երաժշտությունը սատանիստական պիտակավորելը սկսվել է դեռևս տասնամյակներ առաջ, սակայն որոշ երկրներում շարունակվում է մինչ այսօր: Այնինչ, Եվրոպայում այսպիսի բաներ վերջին անգամ տեղի են ունեցել 90-ականների սկզբին, երբ քրիստոնյա ֆանատիկները Մերիլին Մենսոնի համերգների ժամանակ պաստառներով հավաքվում էին դրսում:
«Ռոք երաժշտությունը սատանիստական պիտակավորելը սկսվել է տասնյակ տարիներ առաջ, երբ ծագումով աֆրիկացի ամերիկյան ջազ երաժիշտները համարվում էին սատանիստ. եկեղեցին ասում էր, թե նրանք իրենց հոգիները վաճառել են սատանային, քանի որ այդ երաժշտությունը մարդկանց շատ էր գրավում: Եկեղեցին մտահոգվում էր, որ այդպիսով հավատացյալներին իրենց ձեռքից տանում են ու վերջիններս ավելի շատ տարվում են այդ երաժշտությամբ, քան եկեղեցով… Ասեմ, որ տարվա կեսը Անգլիայում եմ ապրում ու այստեղ տեսել եմ հիանալի համերգներ, որոնք կայացել են եկեղեցիներում: Եկեղեցիները օրվա որոշակի ժամերի որպես եկեղեցի են ծառայում, իսկ մնացած ժամերին շենքը վարձով է տրվում ու այդ ռոք խմբերի համերգների ելույթներից ստացված շահույթը (վարձակալման գումարը) օգտագործվում է պատմամշակութային կառույցների վերանորոգման, պահպանման համար», - մանրամասնեց նա:
Անդրեն հիշեցնում է՝ արվեստը սիրում է անսահմանափակ ազատություն, ու ճիշտը դա է: Չէ՞ որ արվեստի գաղափարը հենց փախուստն է իրականությունից, չնայած՝ ոգեշնչված է իրականությամբ: Եվ հետո, ամեն մեկն ինքը պետք է որոշի՝ հետևե՞լ այս կամ այն քարոզչի, հրապարակախոսի խոսքին, թե՞ ոչ:
«Իմ կարծիքով, բոլոր արվեստագետներն էլ՝ լինի նկարիչ, դերասան, թե երաժիշտ, պետք է ազատ լինեն իրենց արտահայտման մեջ: Եթե մարդն իր երաժշտությամբ որոշում է որևէ բան քարոզել՝ քաղաքական, կրոնական, երաժշտական կամ կենցաղային, պետք է ազատ լինի դա անել, ժողովուրդն էլ պետք է ինքը որոշի՝ հետևո՞ւմ է այդ քարոզին, թե՞ ոչ: Արգելելը սխալ կլինի, որովհետև կսկսենք նմանվել այն երկրներին, որտեղ արվեստը սահմանափակված է: Չէ՞ որ մենք ճանաչված ենք որպես արվեստ, մշակույթ ներկայացնող երկիր: Իսկ մի մշակույթ, որը չի կարող էվոլյուցիա ապրել, չի կարող համարվել ժամանակակից», - շեշտեց մեր զրուցակիցը:
Անդրե Սիմոնյանը ոչ թե հեգնանքով, այլ ժպիտով նկատում է՝ շատերը հիմա իրեն էլ սատանիստ կանվանեն, բայց դա չի փոխի ոչ իր դիրքորոշումը, ոչ էլ, առավել ևս, համոզմունքը.
«Վստահ եմ՝ այս հարցազրույցը կարդացողների մի մասն ինձ էլ պիտակավորելու է որպես սատանիստ, բայց դա ինձ ընդհանրապես չի հուզում ու չի խանգարում: Ինչպես միշտ եմ սիրահար եղել եկեղեցիների շինություններին, ու դրանք ինձ համար ամենագեղեցիկ կառույցներն են, նույն ձև էլ միշտ շատ եմ սիրել «մութ արվեստը»: Կողմնակի կարծիքները որևէ կերպ ինձ չեն խանգարի, որպեսզի կարծիքս փոխեմ»:
Հիշեցնենք, որ այսօր Երևանի Պետական տիկնիկային թատրոնի բեմում նախատեսված էր լեհական «Vader» ռոք խմբի համերգը, սակայն երեկ թատրոնի ղեկավար Ռուբեն Բաբայանը չեղարկեց այն: Aysor.am-ի հետ զրույցում ռեժիսորը խոստովանել էր, որ այդ որոշումը կայացրել է նաև հասարակական ճնշման արդյունքում, քանի որ ոմանք բողոքում էին, թե խմբի մենակատարը սատանիստ է ու իրավունք չունի համերգ տալ մի թատրոնում, որը երեխաների համար է նախատեսված: Հատկանշական է, որ Ռուբեն Բաբայանը թատրոնի բեմը մշտապես տրամադրել է մշակութային տարբեր միջոցառումների նպատակով, այդ թվում՝ ռոք երաժշտության:
«Ասեմ, որ Տիկնիկային թատրոնը «The Beautified Project»-ի ակտիվ տարիների ժամանակ դարձել էր մեր երկրորդ տունը, այնտեղ մեր համերգները շատ լավ էին անցնում: Ռուբեն Բաբայանը մշտապես աջակցել է, որ արվեստի ներկայացուցիչները Հայաստանում իրենց ազատ զգան ու ազատ արտահայտվեն: Նրա հետ շատ լավ հարաբերություններ ենք ունեցել և ունենք: Ինձ համար ուղղակի ծիծաղելի է, երբ մարդիկ ասում են՝ Տիկնիկային թատրոնը փոքր երեխաների միջավայր է, մի բերեք սատանիստներ, ռոք խմբեր և այլն… Այն ժամին, երբ այդ համերգը տեղի էր ունենալու, տիկնիկային ներկայացումների տարիքի երեխաները քնած են լինում: Ինչպես քիչ վերևում նշեցի, որ Անգլիայում եկեղեցու շենքի վարձակալության գումարով այդ շենքը նաև պահպանվում է, Տիկնիկային թատրոնի դեպքում էլ ճիշտ նույն սկզբունքն է. եթե նկատել եք, այդ թատրոնն ամենամաքուր, ամենապահպանված թատրոններից է», - նշեց ռոք երաժիշտը:
Անդրե Սիմոնյանն, ով թեև առնչություն չունի այս միջոցառման հետ, անդրադարձավ նաև կազմակերպիչների կրած վնասին:
«Այս համերգի կազմակերպիչն իմ լավ ընկերներից է, ով տարիներ շարունակ առանց որևէ շահի աշխարհի տարբեր անկյուններից բազմաթիվ ռոք խմբերի է հրավիրել Հայաստան: Շատ համերգներ նրա վրա բավական թանկ են նստել, բայց նա վնաս կրելով հանդերձ՝ արել է ամեն ինչ, որպեսզի աշխարհի ռոք խմբերին ծանոթացնի հայ երկրպագուների հետ՝ վերջիններիս հնարավորություն տալով տեսնել միջազգային ճանաչում ունեցող խմբերի, որպեսզի ժամանակակից ռոք խմբերի մասին պատկերացում կազմեն: Կարծում եմ՝ այդպիսի մարդուն միայն ու միայն պետք է գնահատել, ոչ թե այսպիսի էժանագին պիտակավորումներ տալ», - Aysor.am-ի հետ զրույցը եզրափակեց «The Beautified Project» խմբի հիմնադիրը: