08/06/2022 18:10
Ուտելի ծաղիկներ առաջարկող հայկական արտադրանք. «Զարդենի»
Եվրոպայում բավականին ընդունված և տարածված, իսկ Հայաստանում նոր մշակույթ ձևավորող ուտելի ծաղիկների աճեցումը կարող է շատերին զարմացնել, սակայն բացի գեղեցիկ լինելուց, ուտելի ծաղիկներն ունեն յուրահատուկ համ և տարբեր առողջարար հատկություններ։
Aysor.am-ը նախաձեռնության մասին զրուցել է «Զարդենի» սոցիալ-կրթական բիզնես նախագծի ղեկավար Քնարա Տեր-Հովհաննիսյանի հետ։
«Լինելով «Դասավանդի՛ր, Հայաստան» ծրագրի մասնակից, երկու տարի ապրել և աշխատել եմ Լոռու մարզի Կողես գյուղում` որպես ռուսաց լեզվի ուսուցիչ: Այդ ժամանակ մոտիկից առնչվելով գյուղացիների աշխատանքին, սկսեց հասունանալ բույսեր աճեցնելու միտքը: «Զարդենի»-ի գաղափարը ծնվեց 2020 թվականին՝ «Դասավանդի՛ր, Հայաստան»-ի նախաձեռնությամբ ստեղծված «Կայծ» սոցիալական նորարարությունների ինկուբատորի շրջանակներում», - ասաց նախագծի ղեկավարը:
Սոցիալական-ձեռներեցությունը Արարատի մարզի Ժորա Եսայանի անվան դպրոցին կից տարածքում ստեղծել է ջերմատուն-դասարան, որտեղ աշակերտները ստանում են բիզնես գիտելիքներ գյուղատնտեսության ոլորտից՝ իրենց մեջ ձևավորելով պատասխանատու վերաբերմունք բնության և համայնքի նկատմամբ: Ջերմատուն-դասարանում էլ հենց աճեցվում են ուտելի ծաղիկները։
Քնարա Տեր-Հովհաննիսյանը նշեց, որ ծաղիկները աճեցնելու սկզբնական փուլում եղել են մի շարք դժվարություններ՝ ջրի, հոսանքի, որոշակի այգեգործական պարագաների բացակայություն, սակայն ամենն, ի վերջո, հաղթահարվել է հոգատար թիմ ունենալու շնորհիվ:
«Ամենասկզբից մարդիկ թերահավատորեն էին մոտենում գաղափարին, սակայն Հայաստանի կլիման շատ բարենպաստ է այսպիսի բիզնեսի համար: Այս պահին աճեցնում ենք 20 տեսակից ավելի ուտելի ծաղիկներ՝ նաստուրցիաների, բեգոնիայի տեսակներ, եռագույն մանուշակ և այլն: Մեր արտադրանքը դեռևս հասանելի չէ անհատներին. հիմնականում առաջարկում ենք գործընկեր ռեստորաններին՝ պլանավորելով հետագայում իրականացնել ավելի լայն վաճառք», - ասաց հիմնադիրը:
Քնարա Տեր-Հովհաննիսյանը սկսնակ արտադրողներին խորհուրդ տվեց հստակ պատկերացնել և հասկանալ նպատակը, չվախենալ դժվարություններից և խնդիրներից, իսկ դրանց առկայության դեպքում՝ վերաբերվել որպես սովորելու հնարավորության:
«Զարդենի»-ն յուրահատուկ է ոչ միայն ուտելի ծաղիկներ աճեցնելու և hայաստանյան շուկայում սննդի մեջ օգտագործելու գաղափարով, այլև առաջնային և կարևոր բաղադրիչով՝ կրթությամբ:
Այն սոցիալ-կրթական բիզնես ծրագիր է, որի նպատակն է գյուղում բնակվող երիտասարդներին հնարավորություն տալ ստանալու բիզնես գիտելիքներ և հետագայում օգտագործել այդ հմտությունները ի նպաստ իրենց ընտանիքների և համայնքի:
«ԿՅԱՆՔԻ ՈՐԱԿ» բաժնի գործընկեր՝ «ԴԵՐԺԱՎԱ-Ս» ընկերություն։