06/05/2023 12:45
Որոնք են Հայաստանում ներգնա տուրիզմի նախընտրելի ուղղությունները և ինչ է արվում այն զարգացնելու ուղղությամբ
Այս տարվա առաջին եռամսյակում 450 հազար զբոսաշրջիկ է այցելել Հայաստան: Իսկ էկոնոմիկայի նախահար Վահան Քերոբյանն էլ հայտարարեց, որ տարվա վերջին կունենանք 2 մլն-ից ավելի զբոսաշրջիկ:
Տուրիզմի մասնագետ Դիանա Մնացականյանն Aysor.am-ի հետ զրույցում ասաց, որ այս տարի ունենք տուրիստական աննախադեպ աճ.
«Արդեն առաջին եռամսյակում կես միլիոնից ավելի զբոսաշրջիկ ունենք, իսկ դա հրաշալի արդյունք է, քանի որ մոտ 35-40 տոկոսով արդեն ավելի է 2019 թվականի արդյունքից, որը համարվել է Հայաստանի համար զբոսաշրջային լավագույն տարին: Միայն մարտ ամսին 160 հազար կոնկրետ զբոսաշրջիկ: Իսկ ինչու եմ նշում կոնկրետ զբոսաշրջիկ, քանի որ անցյալ տարվա այս սեզոնին զբոսաշրջիկների մեծ հոսք ունեինք, բայց դրանք ռելոկանտներ էին: Երբ որ արդյունքները քննարկվում էր, պարտադիր հարցնում էի՝ դրանք ռելոկանտնե՞ր են, թե՞ զբոսաշրջիկներ»:
Մասնագետի խոսքով՝ հսկայական տարբերություն կա զբոսաշրջիկի ծախսած գումարի և ռելոկանտի ծախսած գումարների միջև. «Քանի որ զբոսաշրջիկը հստակ ծրագրերով է գալիս, ծախսում է տուրերի, ուտելու վրա՝ ռեստորաններում: Այսինքն, նրանց ծախսը, գրեթե, կրկնակի է լինում: Ռելոկանտն այն մարդն է, ով գալիս է այստեղ որոշ ժամանակով բնակվելու ու իր ծախսերը լրիվ այլ են»:
Մնացականյանը հույս ունի, որ ապրիլ ամսվա տվյալներով զբոսաշրջիկների թիվը կլինի 200 հազար. «Եթե 2019 թվականին ունեցել ենք մոտ 1.5 մլն զբոսաշրջիկ, որը համարվում էր ՀՀ-ի համար լավագույն թիվ, ես ակնկալում եմ, որ այս տարի մենք մինչև 2 մլն կունենանք: Չնայած, նախարարը մի փոքր ավելի էր ասում, բայց ես հակված եմ 2 մլն-ի տարբերակին, որը վատ արդյունք չէ: Ճիշտ է՝ մենք հարևան Վրաստանին մի քանի անգամ զիջում ենք, այսինքն այնտեղ տարեկան 10-12 մլն է: Սակայն դա մի շարք հանգամանքներով է պայմանավորված։ Իրենք ծով ունեն, մի քանի անգամ շատ թռիչքներ ունենև այլն: Եվ, դրան էլ գումարած, նրանք լավ հարաբերություններ ունեն հարևան պետությունների հետ, որոնք մեքենայով շատ են գնում Վրաստան և էլի համարվում են զբոսաշրջիկներ: Մեզ մոտ մինչև այսօր գերակշռում է ռուսական շուկան: Այդ կես միլիոն զբոսաշրջիկի մոտ 55 տոկոսը ռուսներ են: Վրաստանի դեպքում մի փոքր այլ է, այնտեղ եվրոպական շուկան է գերակշռում»:
Հարցին՝ թե ի՞նչ է արվում տուրիզմի ոլորտը բարելավելու, զբոսաշրջիկների համար ավելի նախընտրելի ուղղություն դռնալու համար, Մնացականյանը նշեց, որ քայլեր արվում են, սակայն պետական մեծ ծրագրերի ակնկալիքներ ունեն. «Ես ակնկալում եմ կոնկրետ պետական ծրագրերի դեդլայներ, տեսլական, որպեսզի մենք հասկականք, թե հայկական տուրիզմը որ ուղղությամբ է գնում, արդյոք ունենք թիրախային խումբ, թե՝ ոչ»:
Տուրիզմի մասնագետը զբոսաշրջիկների թվի աճը պայմանավորում է մի քանի հանգամանքներով. «Առաջին գլխավոր պատճառն այն է, որ այսօր մենք ռուսների համար ամենահարմար ուղղություններից մեկն ենք: Այսինքն ամբողջ աշխարը, այսպես ասած, իրենց համար փակ է, բաց է միայն մի քանի պետություն, որից մեկը մենք ենք: Դրան գումարած նաև ավելացել են թռիչքները եվրոպական պետություններից: Ասում են, որ Եգիպտոսից եկողների համար վիզային ռեժիմը հանում են, եթե դա իրականություն դառնա, շատ լավ կլինի: Քանի որ Եգիպտոսը մեծ շուկա է, որոնց համար շատ ուղղություններ փակ են, իսկ դա մեզ համար լավ հնարավորություն կլինի: Տուրիզմը տնտեսության առանցքային ճյուղերից է: Երբ ժամանակին վարչապետ Կարեն Կարապետյանը տուրիզմը հայտարարել էր գերակա շահ, ինձ համար շատ կարևոր էր ու ընդունելի: Դրանով զարկ ես տալիս քո տնտեսության զարգացմանը»:
Խոսելով զբոսաշրջիկների համար ՀՀ-ում նախընտրելի ուղղությունների մասին, Մնացակայնաը նշեց, որ ժամանակին կային դասական ուղղություններ՝ Սևան, Գառնի-Գեղարդ, Դիլիջան և այլն, սակայն հիմա բարեբախտաբար մի շարք ուղղություններ են ավելացել. «Եվ դրանք անհատների, կազմակերպությունների շնորհիվ է: Հիմա արդեն այդ դասական ուղղությունների շարքին են հայտնվել թե Հարավային, թե ՛ Հյուսիսային հատվածը: Օրինակ մարդիկ մոտիկ տուրերից բացի գնում են Սյունիք, Վայոց ձոր, Լոռի: Մենք ունենք արդեն գինու տարածաշրջաններ և հիմա ոչ միայն գինու տարածաշրջան է համարվում Վայոց ձորը, այլև Արագաձոտնի մարզը ու գնալով զարգանում է գինու տուրիմզը: Իմ համար շատ կարևոր է, որ մենք նաև մեզ դրսևորենք որպես գինու տուրիզմի առաջատարներ և բարեբախտաբար դա արդեն բրենդավորվում է, քանի որ հայկական գինին այսօր տարածաշրջանում լավագույններից է և տուրիստին հնարավորություն է տալիս հասկանալու, որ Հայաստանը ոչ միայն եկեղեցիներն են, այլև մենք հնարավորություն ունենք իրենց կոնկրետ պրոդուկտ ներկայացնելու»։
«ԿՅԱՆՔԻ ՈՐԱԿ» բաժնի գործընկեր՝ «ԴԵՐԺԱՎԱ-Ս» ընկերություն։
Բաժնի բոլոր նյութերին կարող եք ծանոթանալ ԱՅՍՏԵՂ։